Tjej vs killbräda

snow23

Ny medlem
Tjej vs killbräda
Hej!

Jag har hyrt bräda nu i flera år, men har tröttnat och vill köpa. Kollat runt och läst massa på internet, men det enda som jag inte hänger med på är kill vs tjej bräda. Varför ska man välja en tjejbräda? Tekniken verkar inte kommit lika långt. Den enda anledningen verkar vara brädden, eller har jag missat något?

Jag är:
174cm lång
vikt 60kg

har redan Burton bootique boots
http://thegoodride.com/boot-reviews/burton-bootique/

Är det något som hindrar mig från att köpa killbräda, eller något jag bör tänka på?

Tackar....

Tjej vs killbräda
Vet flera tjejer som åker på "killbrädor" beror lite på vilken skostorlek du har med..
Som Thomsson sa, oftast skiljer det bara på bredden, dvs de är anpassade för tjejers oftast mindre fötter..

Tjej vs killbräda
Om det är US wms strl 7.5 så skulle jag säga att du behöver en dam bräda alternativt en bräda som finns i smalare modell

En US dam 7.5 är nån stans runt 24.5 cm, jag har men us 8.5 eller 26.5 cm och kör på brädor runt 25cm, min bredaste är 25.3 och det märker jag av. hade jag vart du hade jag velat he en bräda under 24cm i midjan, troligvis helst under 23.5, ingen aning om hur forlängd/brädbredd relaterar till varann i olika storlekar men en kill bräda som oftast ligger över 25cm blir nog för brett för dig

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp