Tjejkläder till tjej 170cm

iana

Ny medlem
Jag får spunk!
Jag kan bara inte hitta schyssta kläder till denna vinter, så nu vänder jag mig till alla kloka människor här på freeride.
Planen är denna: Nästa år jag tänkt inhandla Norröna kläder eftersom jag har hört ryktesvägen att det kommer i nya färger som jag är riktigt sugen på!
Så nu vill jag ha snygga brallor och jacka, ganska baggy.
Självklart vill jag ha ok funktion i dem, men goretex el. liknande är inte nödvändigt. "Lagom tjockt" eftersom jag har skalkläder som duger denna vinter, och en grymt trevlig dunjacka.
Jag är 170 lång, de flesta tjejjackor är för korta för mig (även stl L) eftersom jag har rätt lång överkropp.
Byxor kan jag ju alltid hitta några ok, det är jackan som är prio 1 eftersom jag just nu lånar killens...

Jag vill inte ha Peak eller nåt annat idiot dyrt, då kan jag lika gärna handla ett Norröna redan i år. Det är bra om kläderna finns att få tag på via internet eftersom jag är i Hemavan, så nån shoppingtur i Stockholm är inte aktuellt.
Ge mig tips!!

WWw.junkyard.se

tex nikita jackorna är rätt schysta

är visserligen några par kortare än du. men har nästan samma problem med tjejjackor som du...de är för korta i ryggen. sen är de flesta tjejkläder alldeles för tighta för min smak.

köpte en sessions killjacka till slut som jag är nöjd med.

www.steepstore.se
www.boardstore.se
www.junkyard.se
www.hangloose.se

Senast ändrad:
Jag föredrar tjejer som åker nakna. Och det sparar du en hacka på.

du är kortare än jag, jag är 177 och jag köpte en everest-anorak.
den var billig (600:-) och skitsnygg (enligt mig) finns i röd, militärgrön typ, vit och svart.
det var unisexstorlekar och jag brukar ha runt medium, men kunde ha small och den var ganska baggy då. plus att dom sitter skitsnyggt, tycker jag då.
vad har du för färg på täckbyxorna?
vit och svart passar ju till allt så det är ju snyggt osv.
dem finns i alla stadium butiker, så har du någon sån i närheten är det ju bara att åka dit.

hoppas tipset var bra ;) lycka till.

Ewasx sa:
Jag föredrar oxå att se coola killar nakna i backen, det blir så mkt mer (eller mindre) att skratta åt då!

TAck för alla tips, letar på hemsidorna ni länkat!
HAr fått nys om en Extrem jacka www.extrem.se/products/files/halfn_half_6BE.asp
Vad sägs?

Iana sa:
Ewasx sa:
Jag föredrar oxå att se coola killar nakna i backen, det blir så mkt mer (eller mindre) att skratta åt då!

TAck för alla tips, letar på hemsidorna ni länkat!
HAr fått nys om en Extrem jacka www.extrem.se/products/files/halfn_half_6BE.asp
Vad sägs?
Grymt Snygg! vilken färg?

tyckte nog att alla färger utom röd och rosa var snyggt..

peace!

Tänkte mig den spräckliga som kallas Limited edition... Vad sägs om den?
Tips på färg på byxor?

Tillbaka
Topp