Topptur för nybörjare

Topptur för nybörjare
Hej!
Har gått en del topptur, främst i Norge!
Har nu skaffat all nödvändig utrustning till min sambo och vi tänkte komma iväg under våren.
Vi bor i Sthlm och planerar att ta oss ann den Svenska fjällen under en helg eller liknande! Jag söker tips på platser ni tror kan fungera, gärna med bra möjligheter till något trevligt boende (ex; STF boende eller liknande). Nybörjarvänligt och inte allt för långa dagsturer, kom gärna med lite tips!
Vill försöka säkra framtida semestrar så det kan inte bli fel ;)

Allt gott,
Philip

Topptur för nybörjare
Hallå!

Det låter som Storulvån och Snasahögarna borde passa er perfekt? STF fjällstation och nybörjartur rätt från stationen (Getryggen). Finns fem andra toppar i området med om man stannar ett par dagar, eller så tar man sig bort mot STF Sylarnas fjällstation nån dag också.

/Andreas

Topptur för nybörjare
Håller med Andreas. Storulvån är väldigt bra för nybörjare men finns även åkning för de mer erfarna.
Vill ni ta det ett steg till framöver så rekommenderar jag dels STF’s arrangemang men även Pure ski touring och då främst deras Pure freeride camp i Abisko.

Topptur för nybörjare
Det där låter spännande. Fräna med typ Tarfala är att det finns nybörjaråk och linjer som får en att svettas. Träffat några tvär gröna i Keb området och dom hade sjukt kul på ett för dom tryggt sätt. Fast ska jag bara åka grön pist så behöver jag inte åka till alperna, då räcker Bjurs/Romme gott och väl. Tänker lite samma med topptur, finns berg närmare än Keb för de flesta av oss.

Tillbaka
Topp