”Topptur” i Rommme?

Bajsmatte

Aktiv medlem
”Topptur” i Rommme?
Jag har lite skidabstinens och är därtill lite sugen på att testa ny utrustning skarpt innan fjällresa om några veckor. Kom på den briljanta idéen att ”topptura” I Romme nu när de stängt för säsongen. Jag är ganska säker på att man inte får det egentligen, men bryr sig nån? Jag har ingen lust att åka dit och sen hamna i bråk med nån regelefterlevande pistör som håller på och monterar ner liftar efter säsongen eller nåt sånt.

”Topptur” i Rommme?
Jobbar man där med anläggningen eller dess utrustning, så tycker jag att du ska inte vara där. Det är bäst att fråga före om de tänker göra något där.

”Topptur” i Rommme?
Jobbar man där med anläggningen eller dess utrustning, så tycker jag att du ska inte vara där. Det är bäst att fråga före om de tänker göra något där.
Fast frågar man så blir det garanterat nej.

Det jag undrar är egentligen om någon vet om det är direkt olämpligt att vara där i helgen, kanske specifikt om det jobbas i nån viss del av anläggningen eller liknande.
Jag håller mig givetvis långt ur vägen om någon är där och arbetar samtidigt. Jag tror ju inte direkt att det pågår arbete i alla pister som gör att de är farliga eller störande att beträda.

”Topptur” i Rommme?
Var i Romme i lördags och tänkte att det finns ju möjligheter att ordna ett topptursevent där. Typ tävlingsklass och motionsklass och sen en bana, typ upp en grön backe ner Åkes dröm, upp igen i Hällas hanget etc etc. Själv är jag inte så mycket för att tävla… men en idé för Romme alpin kanske helgen efter stängning.

”Topptur” i Rommme?
Varit där många gånger och turat. Träffade på några som jobbade där. Enligt dem så var det okej att tura utanför ordinarie arbetstider. Så med andra ord kvällar och helger. Om någon är där och använder maskiner så håll bara avstånd och var trevlig så ska det nog inte vara några problem.

”Topptur” i Rommme?
Källviken är väl delvis öppet ännu?
Man stängde sista söndagen på påsklovet för allmänheten. Träningsgrupperna har därefter haft tillgång till backen på kvällarna men avstått på grund av rackliga förhållanden (ösregn ena dagen, 16 grader varmt andra dagen). Nu kör man Stuntwood i helgen, därefter sannolikt stängt för säsongen. Så ja, delvis öppet ännu.

”Topptur” i Rommme?
Inga konstigheter. Mötte tre andra skidåkare men ingen som jobbade i anläggningen. Fick ihop 1500hm på 4 timmar.
Gott om snö, håller säkert ett bra tag till. Rekommenderas!

Bilagor

• IMG_4183.jpeg
    IMG_4183.jpeg
    927.3 KB · Besök: 144
  • IMG_4181.jpeg
    IMG_4181.jpeg
    697.4 KB · Besök: 145
Tillbaka
Topp