Topptur vecka 6-7 runt Åre/Storulvån

Erik-lkpn

Medlem
Hallå!
Jag tänkte åka upp till Jämtland och gå lite på topptur. Åker upp fredag/lördag vecka 6 och hem igen vecka 7. Hem är Linköping via Stockholm. Någon som vill göra sällskap? Jag är pepp på det mesta. Utgå från Storulvån eller ta sig upp till Sylarna eller Helags.

Är i bra form och har lavinkunskap. Hör av dig om du vill komma ut!

Christiam

Aktiv medlem
Storulvån öppnar 14/2, bara så du vet. Har du inte varit i Storulvån så rekommenderar jag det. Är snön på åkarens sida så finns det rolig åkning. God tur varthän det bär.

MnO

Aktiv medlem
Storulvån öppnar 14/2, bara så du vet. Har du inte varit i Storulvån så rekommenderar jag det. Är snön på åkarens sida så finns det rolig åkning. God tur varthän det bär.
Har du koll på om vägen till fjällstationen är öppen hela vintern?

Christiam

Aktiv medlem
Har du koll på om vägen till fjällstationen är öppen hela vintern?
Stängd fram till 31/1 därefter är den öppen 08:00-22:00 varje dag. Dock stängs den vid dåligt väder, vet ej hur dåligt det behöver vara men räcker troligen med mycket vind för att det ska bli svårt att se vart vägen går när snön blåses runt.

MnO

Aktiv medlem
Stängd fram till 31/1 därefter är den öppen 08:00-22:00 varje dag. Dock stängs den vid dåligt väder, vet ej hur dåligt det behöver vara men räcker troligen med mycket vind för att det ska bli svårt att se vart vägen går när snön blåses runt.
Ok, tackar. Jag ska upp en sväng till Åre där i krokarna så jag får väl se om den är farbar.

Senaste inläggen

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp