Toppturer och liftåkning

Jonik

Ny medlem
Toppturer och liftåkning
Ska upp till de nordiska fjällen i påsk. Jag undrar om någon kan hjälpa mig med förslag på ort där man framförallt kan gå bra toppturer men där det också finns lifta och pister. Ett plus är om det är billigt att bo där också. Har ingen lust att dra till Hemsedal eller Åre eller någon av de andra drakarna då jag redan varit där. Det får gärna vara något mindre system och vi bor gärna på varndrarhem eller fjällstation, så länge det finns dusch.
Några förslag?

Toppturer och liftåkning
Varför inte testa Kittelfjäll? Jag har inte varit där på många år. Då hade dom bara en lift. Men nu finns väl minst 2 liftar + cat-skiing och helokopterturer (tror jag). Härliga nuturliga raviner. Skön friåkning.

/Magnus

Toppturer och liftåkning
Abisko och Nuolja är ju inte helt fel heller.
En lift men många möjligheter. Piståkning hittar du 8km därifrån i björkliden alternativt knappt fyra mil till riksgränsen.

SJälvklart finsn det även bra möjligheter till toppturer, kunnig och hjälpsampersonal gällande offpiståkning och toppturer.

Toppturer och liftåkning
Dra till Hemavan o bo på www.smufjallgard.nu Där har du väldigt många toppar att gå på väldigt nära liftsystemet. Blir vädret dåligt kan du välja på piståkning i hemavan eller 15min med bussen i tärnaby. Trevligare boende som är billigt hittar du inte i Sverige.

Toppturer och liftåkning
Tre förslag, beroende på var du bor i Sverige.

Bor du söderut kan du ta bilen till Sunnmöre på vestlandet i Norge. Vill du åka nattåg kan du välja Narvik eller Tromsö...garanterat annorlunda skidåkning och vyer på alla tre ställen....

Billigt att flyga Norwegian från Oslo och norrut..

Tillbaka
Topp