Touring problem...

Touring problem...
Heja!
Står inför dilemmat att välja bindningar till mina nya Mantra och vet inte riktigt vad man skall skruva fast ovanpå...
Till en början tänkte jag Marker Kingpin eller liknande tech-bindningar men denna video fick mig lite på andra tankar...
Uppför får man ju lite mer frisk luft med Marker F12/Duke. ;)

Senast ändrad:
Touring problem...
Det är ju knappast någon nyhet att techbindningar inte är lika bra utför som ett par bra alpina bindningar ... men det har ju hänt en hel del de senaste året och en av de bindningar som ser mest intressant ut just nu är Fritschi Tecton 12. Det som skiljer denna bindning från i stort sett alla andra techbindningar är elasticiteten i tån. Kan vara ett alternativ om du är osäker avseende säkerheten utför ... men det är klart ingen techbindning matchar en bra alpinbindning om det ska köras hårt och snabbt. Läs mer här: http://blistergearreview.com/gear-reviews/2017-2018-fritschi-tecton-12

Så frågan är vad du prioriterar och hur ofta och långt du kommer att "gå" på skidorna? :-)

/MM

Touring problem...
Har själv haft Mantra + Baron och det funkade utmärkt. Frisk luft fick man så det räckte då man gick uppför. Skulle inte ha velat ha en techbindning på Mantran. Den skall köras hårt på alla underlag.

Tillbaka
Topp