Touringbindning Till Armada Jj

0707

Medlem
Hej. Vad rekommenderar ni för touringbinding till Armada JJ?

Åker ca 6 veckor om året. Väger 80 kg.

Kortare turer max 1 timme.

Ska funka både i pist och utanför.

Tack på förhand!

Har tidigare år själv kört med Marker Duke när jag körda JJ's. Funkar toppen för kortare turer och går som tåget innanför repen oxå :) få saker de ute står pall för.
Självklart skulle ngt som Salomon Guardian funka toppen oxå. Årets modell är snäppet vassare än tidigare modeller i mina ögon och jag trivs själv väldigt bra med dem.

Lycka till!

Både marker och salomon är väldigt stabila för pist pch du kanske är stark men jag orkar inte så tunga bindningar så valde därför black diamonds bindning eagle. Den är gjord för en alpin pjäxa men väger hälften i jämförelse med övriga at-
Bindings.

Vad du än gör, kör inte Fritschi/Diamid-bindingar, det är som att åka med pjäxorna fästa med gummisnoddar. Noll respons och vridstyvhet.

Vattendroppe sa:
Vad du än gör, kör inte Fritschi/Diamid-bindingar, det är som att åka med pjäxorna fästa med gummisnoddar. Noll respons och vridstyvhet.
Detta stämmer. Vill du ha en mindre bulkig ram-bindning så funkar markers ft12 fint.

Edit: tour f12 heter den visst.

Senast ändrad:
Tyrolias nya modeller adrenaline och ambition känns även som vettiga alternativ, lättare och lägre anordningar.

Kan meddela att Beast 16 fungerar alldeles utmärkt på JJ. Lätta och stabila.
Även Tyrolia Adrenalin funkar bra, men är lite tyngre att gå med jämfört med Beasten.

Tillbaka
Topp