tranciver fråga

nicke1484

Ny medlem
tranciver fråga
hejsan råkade spräcka displayen på min gamla sändare i vintras och känner nu att det börjar bli läge att handla en ny.

tänkte därför höra om nån vet vilket som är mest lönsamt: att handla ifrån usa, alt sportconrad i tyskland eller om det helt enkelt är billigast att gå in på adnature

modellerna jag har tittat på är BCA tracker, ortovox x1 eller barryvox

tack på förhand

tranciver fråga
Ja det är väl bara att jämföra priser det... Ta en titt på Pieps också, funkar grymt bra med tre antenner istället för normala två.

tranciver fråga
Sök gärna på gamla trådar, där finns en hel del beskrivet om respektive tranciever. På något ställe finns det länkar till recensioner. Gå gärna in på respektive tillvekares hemsida och kolla upp deras manualer. Det är en en hel del skillnad mellan Trackern och Barryvoxen, båda är bra, men det skiljer sej en del, bla att Barryxen har möjligheten att söka analogt i början av söket, möjlighet att ställa in analogt ljud för hela söket (lättare att uppfatta flera sändare) etc. Varken Trackern eller Ortovox X1 har inställningar som Barryvoxen. Trackern söker inte analogt i början (innebär kortare räckvidd), Ortovox X1 söker analogt i början (längre räckvidd). Jag har testat alla tre. Pieps har jag tyvärr inte testat, men verkar ha ett gott renomé. Själv har jag en Ortovox M2.

Handlar du från USA behöver du räkna med att betala tullavgift (på trancievern och frakten) och moms på det.

Lycka till

Tillbaka
Topp