Trängsel i Ramundberget v.7-9..?

Hej,
Undrar om någon har koll på om det är lika packat med folk i Ramundberget som de övriga skidorterna under v.7-9?
Tacksam för svar / Jan

Tror inte det.
Nu har jag visserligen inte varit där under sportlovsveckorna, men jag var där under Påskveckan i år och då var det för det mesta inga eller väldigt korta liftköer.
Tror inte att orterna i Funäsfjällen är så exploaterade med semesterlägenheter som Skistars skidorter. Har inga siffror att jämföra på det, men själva Funäsdalen har bara ett par hotell och några lägenhetskomplex kunde jag inte se. Ramundberget lite mer men inget extremt. Tänndalen kändes mest turistexploaterad av de tre, men där var inga köer alls (och många liftar :)).

Däremot så förskräcker ju den senaste vinterns webkamerabilder från Åre, där det ofta var köer på flera hundra meter.
Jag gjorde tidigare en jämförelse när det gäller liftkapaciteten i förhållande till antalet turistbäddar för Åre vs. några kända skidorter i Österrike:

Funäsfjällen valde jag i vintras efter att ha fått flera rekommendationer här på forumet.:)

Ja det är trångt, v9 värst som på alla andra ställen. Inte lika illa som skistar, men relativt sett till kapacitet och yta så är det inte värt pengarna.

Svårt att förutspå det beror på hur många dags-gäster som kommer.
Var där V 7-8 i år och det var inga problem med köerna.

Jag var i Ramundberget och Tänndalen v7 i vintras och det var rätt mycket folk. Inte supertrångt men kan vara en del kö i de populäraste liftarna. Fjällgården i Ramis var fullbokad.

Tillbaka
Topp