Träning: Hur förbereder du dig inför säsongen

jag kör lite joggning men ganska lite. cyklar varannan dag och kör överkropp och bål dom dagar det inte är cykling. sedan simmar jag 2 dagar i veckan, spelar tennis (om det nu räknas) . har haft ganska många skador i både knän (operation av menisk) och axel som glappar och är överansträngd

balanselius sa:
Nojlas: dirtbike är helt nytt för mig, ger det nån konditionsträning också? Har bara sett de som hoppar en massa. De har sadeln så lågt, kan man cykla på en sån cykel "normalt"?
Med en hardtailhoj modell grövre håller den för lite freeridande också.
Själv bor jag 5min cykelväg från en riktigt fräsch BMX-bana, vilket är bra träning för mig.
Men en dirtbike vill du inte sitta ner på, och den är ingen höjdare att flänga runt med i skogen. En lite mer beefy XC-hoj med fullgung kan jag tänka mig är en väldigt användbar och rolig leksak för de flesta. Fast hojjar kostar lite mer än gymkort... (Men är f*n så mycket roligare)

Orkar personligen inte försäsongsträna seriöst inför skidåkningen. Lirar fotboll och innebandy ist. det räcker.

jag brukar hoppa på longboarden vi ett tiden sådär å sen glider jag ner för backen och 3-400 m till å sen kör jag 150 grammar lyft med allting på utom senap... grym träning!!!

R-R sa:
jag brukar hoppa på longboarden vi ett tiden sådär å sen glider jag ner för backen och 3-400 m till å sen kör jag 150 grammar lyft med allting på utom senap... grym träning!!!
Jag gör exakt samma sak , jag har byggt på mig som fan ! hyr shysst träning som hlst, men min backe är doc längre ;P

det enda du behöver göra är att sitta vid datorn och spela wow, när du kommer till en boss så rinner svetten och då slipper man träna, och eftersom att jag åker utväcklingsstördsläde så behöver jag inte väcka benen

fnacke sa:
det enda du behöver göra är att sitta vid datorn och spela wow, när du kommer till en boss så rinner svetten och då slipper man träna, och eftersom att jag åker utväcklingsstördsläde så behöver jag inte väcka benen
Wow suger och skapar inte den minsta svett droppen... däremot Blood Bowl på www.fumbbl.com eller Aces High 2 där har vi svetten...

Seriöst så är det dags att börja träningen imorgon med ett lunch pass... kommer bli ett par sånna i veckan och det är cyckel + bål som gäller i morgon...

Kör gymmet 5-6 dagar i veckan och 2 konditionsdagar. Kör lite allaround efter som man vill ju vara redo för beachen också! Äter mycket fisk och tar fisklever oljer för att få snabbare mentan förmåga och bättre kondition.

Tillbaka
Topp