Transceivers & Recco?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

koitrand

Medlem
Transceivers & Recco?
Hej, kanske en dum fråga, men som jag brukar säga, det finns inga dumma frågor bara dumma svar.

Fråga: Finns det någon transceivers som reagerar på recco? Alltså om man tex åker med en polare som inte har transceiver men har en recco sändare inbyggd i jackan eller ett par på pjäxorna, finns det då någon transceivers som klarar att fånga upp denna signal?

Då tänker jag inte på skidanläggningar där dom har recco utan bärbara transceivers till någorlunda normalt pris.

Min tanke är väl så att fler har recco än transceivers. Vore det inte då logiskt om recco fungerade med vanliga transceivers också?

Någon som vet?

Ha de gött!

Transceivers & Recco?
Kolla med centralbykraten för ett riktigt svar men jag tro inte det finns det. Men han borde vet det...

//H

Transceivers & Recco?
Finns en hel del læsning om det på forumet redan,
https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=21976 står mkt om Recco.
Bl.a. Balders svar ær ganska uttømmande:
"Att få Recco och transceivers att prata med varandra är tyvärr en omöjlighet eftersom Recco jobbar på en helt annan frekvensband än transceivers (GHz i stället för 257 MHz).
Det görs dock försök med att även ha en mottagare för transceivers inbyggd i Recco apparaten för att med samma utr. hitta både begravda med transceivers eller Recco."

Och så vitt jag vet så fungerar fortfarande inga transivers med Recco...

Senast ändrad:
Transceivers & Recco?
Följ länken tråden ovanför, där står allt.
Sök på forumet innan du postar.
Tråden låses.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp