Transfer - Grenobles flygplats och Serre Chevalier

FrEsO

Medlem
Någon som har tips på länkar till bokningsidor för transporter mellan Grenobles flygplats och Serre Chevalier. Har inte hittat någon sida med online bokning.

När jag skulle till VT chansade jag på charterbussarna. Jag stog strandad på flygplatse tio på kvällen men jag fick lift med Nortlander tillslut. Kolla när charterflygen kommer in så kan du säkert fixa lift med någon charterbuss. Blev halva priset också!

På flygplatsen var de självklart helt rudiskt dåliga på engelska, jag kunde inte ens få information om bussarna till Grenoble (staden).

Tidtabeller till VT finns ivf på nätet, vet inte om bussarna till Serre stog på samma sida.

gubbfan sa:
http://www.vfd.fr/horaires_ligne_VFD_LER-35_2008.pdf
Tack för länken. Har tips på sida för on-line bokning eller behövs det ingen bokning? Jag har ganska snålt med tid så det vore skönt och veta att är klart redan på förhand.

Det går hur bra som helst att köpa busbiljetten på plats på bussstationen i Grenoble!

trevlig resa

Även jag ska göra denna resa om någon vecka. Jag vet inte med FrEsO, men är det Ryan air du ska med? Hur som haver, vad kostar denna buss från Grenoble? Samt vad kostar det att ta sig in till Grenoble från flygplatsen och en sista fråga för de kunniga - verkar som att man bara kommer till Briancon, hur långt är det från Briancon till Serre och ev. kostnad?
Tack på förhand till alla duktiga och hjälpsamma!

Jag åker med Ryan Air. Bussen in till Grenoble kostar ca 4 Euro enkel. Vet inte kostnaden Grenoble-Serre Chevalier men från Lyon-Serre Chevalier kostar resa med buss 90 Euro ToR. Detta är ju lite kortare så jag skulle gissa på 50-60 Euro. Bussen stannar i Serre Chevalier på vägen till Briancon, dock stannar den sena turen bara i Serre Chevalier 1500 m.

Bokning online sker på www.altibus.com, avgång från Grenoble Gare Routiere.

Saint-Chaffrey - Chantemerle är Serre Chevalier 1300
La Salle - Villeneuve Pré-Long är Serre Chevalier 1400
Montetier Les Bains - Poste är Serre Chevalier 1500

47 Euro ToR.

Tider enligt "gubbfan"s inlägg.

Buss in till Grenoble Gare Routiere kan bokas på samma sida.

Snödjup

Tillbaka
Topp