skidmannen
Aktiv medlem
Transfer till Les deux Alpes när Ben's slutat köra. Hyrbil?
Vi ska till Les deux Alpes en sväng 25/3-1/4 -17. Lite vår och slask med familjen (4 st) när hetsen lagt sig. Det trista är att Ben´s bus slutat köra då. Har kollat lite på andra alternativ och hittat nåt slags taxibuss som kör t.o.r. för 4000:- Inte så himla farligt ändå.... Typ som Ben´s mellan Genevé och Tignes. Men ändå ganska mycket för så kort bit, Grenoble-LesDeuxAlpes är ca 11 mil enkel.
Vad tror ni om hyrbil istället? Vi har ju ingen större nytta av bilen väl på plats och så ska man parkera och hämta ut och lämna in bil. Plus det vanliga eländet med alla extraförsäkringar som är topphemliga tills man hämtar bilen. Ska jag ens tänka hyrbil till Les deux Alpes? Har aldrig varit där, så jag vet inget om orten, parkeringar osv.
Vad tror ni om hyrbil istället? Vi har ju ingen större nytta av bilen väl på plats och så ska man parkera och hämta ut och lämna in bil. Plus det vanliga eländet med alla extraförsäkringar som är topphemliga tills man hämtar bilen. Ska jag ens tänka hyrbil till Les deux Alpes? Har aldrig varit där, så jag vet inget om orten, parkeringar osv.