Transfer till Tignes mitt i veckan?

skidmannen

Aktiv medlem
Tignes har varit mitt Go-To ställe i många år, men på grund av diverse irrfärder i Schweiz har jag inter varit där på ganska många år nu. Tidigare har jag flugit till Geneve och åkt med Bens Bus, det har man kunnat göra när som helst i veckan, men nu när jag kollar på Bens finns det bara resor lördagar och söndagar. Dom vill inte bli kontaktade heller så så det är väl bara att försöka hitta något annat. Finns det något vettigt sätt att ta sig till Tignes på veckodagar? Taxi 17 mil är inte vettigt, i alla fall inte ekonomiskt.

Tignes har varit mitt Go-To ställe i många år, men på grund av diverse irrfärder i Schweiz har jag inter varit där på ganska många år nu. Tidigare har jag flugit till Geneve och åkt med Bens Bus, det har man kunnat göra när som helst i veckan, men nu när jag kollar på Bens finns det bara resor lördagar och söndagar. Dom vill inte bli kontaktade heller så så det är väl bara att försöka hitta något annat. Finns det något vettigt sätt att ta sig till Tignes på veckodagar? Taxi 17 mil är inte vettigt, i alla fall inte ekonomiskt.
Du kan nog ta taxi til Bourg St M. Men jag vet inte om det går buss därifrån eller om det är taxi som gäller…..
Men det blir ju förstås en del byten med en sån lösning….

Trist om ett sånt kanonställe ska falla bort pga transfer. Misstänker att det försvann en hel del grejor under Coronan.

Kollat sncf.fr? Verkar finnas något slags ansluting från tåget i Bourg St M. Fattar inte exakt hur det funkar från deras hemsida. Och 4+ h från Genève flygplats känns väl inte så effektivt kanske?

Tillbaka
Topp