Transfers i Kanada

dSjostrom

Ny medlem
Transfers i Kanada
Den 6e Januari anländer jag och mina kära vänner till Calgary och behöver då ta oss snarast möjligt till Revelstoke! Så behöver med andra ord en schysst transfer dit, har kollat lite på greyhound bus och försökt googla efter lite mer utan några direkta framsteg... Kanske någon snäll själ här som har något att tipsa om.

Transfers i Kanada
Select Departure Schedule for Wednesday, January 6, 2010
Select Departs Arrives Duration Transfers Carrier Schedule
07:45am 12:55pm 6h, 10m 0 GLC 5153

01:15pm 06:30pm 6h, 15m 0 GLC 5155

06:30pm 11:40pm 6h, 10m 0 GLC 5407

11:15pm 04:35am 6h, 20m 0 GLC 5159
d=day h=hour m=minute GLC: GREYHOUND CANADA TRANS CORP

Här har du schemat för den 6:e januari med greyhoundbussarna! Ses där i slutet av januari!

Transfers i Kanada
Greyhoundbussen funkar rätt bra så länge inte parkeringsbromsen fryser fast som den gjorde för oss:P
Man måste dock ta sig till bussterminalen, tipset är la att försöka få tag i en taxi som är stor nog, finns inga stora taxibusar som i sverige dock men vi löste det med två bilar á 4pers. det går att köpa bussbiljetter på terminalen, är dock billigare tror jag om man förbokar. försök att vara där typ en halvtimme innan bussen går då det är massa jävla säkerhetsgrejor innan man får stiga på.
Vet inte om det går att ta en shuttlebuss dit, men det kan kanske vara värt att kolla.

See ya

Transfers i Kanada
ot:
är hyffsat påväg mot kanada och revelstoke själv, tänkte höra hur det är med jobb / boende där? tänkte bara ta packet och sticka dit. hur ska ni göra?

Transfers i Kanada
Som föregående talare sagt är det greyhound som gäller! Jag vad där i feb iår och när vi skulle ta oss till Revy tog vi först en taxi från flyget till busstationen, tar ca 45min-1h. Sen tar du bara en greyhound som passar men köp biljetter via hemsidan i förväg. Som någon sa äre fan mer säkerhetskontroller till bussarna är flyget nästan så var där i god tid. Glöm inte att du ska checka in ditt bagage mm på bussterminalen också. Hoppas ni får en grym resa, Revelstoke är iaf najs!

Transfers i Kanada
Ska ni åka till Revelstoke måste ni ta en dag i EaglePass Heliskiing. En av världens bäste helioperatörer, 4 pers och en guide och maximalt 3 grupper på en helikopter. Oslagbart om du vill pumpa lössnö en hel dag och slippa åka i andras spår.

Kostnad ca SEK 7000.- för en heldag inkl lunch, ca 8000 höjdmeter.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp