trick efter första året

martindahmartin

Ny medlem
trick efter första året
Hej, jag undrar hur många trick ni kunde efter första vintern ni åkte "seriöst", asså typ inte då ni bara svängde och sånt, utan började hoppa?

trick efter första året
Kul att denna kom upp nu, lade nyss ut en film av min utveckling min första "jibb"-säsong: https://www.freeride.se/video/min-360-utveckling-denna-sasong/ (bara 360's där dock)

Trick (air): grabs utom nose och tail (bs air och monkey är roligast), cab 1(med grab), cab 5(utan grab), fs 1/3/5 (alla med grab)

Trick (box/rail): fs/bs 50/50, fs/bs board, bs nosepress, 180 up/180 av, sw 270 up

Till nästa säsong blir det att testa backside-rotationer och en eller annan b-flip/f-flip, railsen kmr jag nog hålla mig borta ifrån.

Fred /richard

trick efter första året
detta är mitt första år (sista åket imr tror jag) detta år har jag satt 180 japan, 360, jätte nära 540 satsar som fan imr ! + att jag ska testa 360 japan + lite andra grabs.

p.s jag åker skidor :D

trick efter första året
åkte slalom i några år när jag var liten, innan jag börja hoppa. men när jag börja hoppa kunde jag typ 360 redan . och lärde mig 540 720 typ.

trick efter första året
jag trixade lite föra året men började köra seriöst iår, sätter 180-900, med grab. back,front,underflip,flatspin,misty (nån gång).
massa saker på rails också, typ swup, 270,450,630 ibland..

trick efter första året
ZeF sa:
jag trixade lite föra året men började köra seriöst iår, sätter 180-900, med grab. back,front,underflip,flatspin,misty (nån gång).
hahah bäst hittills om du var seriös ;) jag kom på att jag glömde säga vad jag lärt mig första året, jag har tidigare kunnat 180 och klarade en 360 förra året, iår har jag lärt mig 360 cleanare, och har testat lägga till safteygrab, sen har jag klarat 540 två ggr och nån mer gång kommit runt i snurren

trick efter första året
Har aldrig direkt kört seriös jibbing men ja sätter la typ shifty 180, 360, 540, backflip, frontflip, 270 upp och av rails och lite grabar på snurrarna typ 360 mute å så.

trick efter första året
förra året hoppade jag bara straight men jag började köra seriöst iår, - 360, 540, 720 med grabs. cork 7 saftey, cork9 fast inte landat, å flat5, bio5, bio7, front, back, lincoln, sw7. på rails - 450av, 450 på, pretzel, sw pretzel

Senast ändrad:
trick efter första året
det är jävligt mycket typ här, ni vet väl fan vad ni satt som är nybörjare. inte "typ 720 och typ 540" eller betyder det att ni har bailat typ 20 ggr och trott nu gjort?

trick efter första året
jag gjorde älgen som första tror jag. sen 360. inge mycket mer tror jag.

trick efter första året
ja lärde mig 540 , sw 3 och stå på ett räcke + fakie av.
Och ja var väldigt dukktig på spiken på den tiden oxå!
jorden snurrade ungefär runt mig 5 varv på mina 540s köndes de som. haha

trick efter första året
martindahmartin sa:
ZeF sa:
hahah bäst hittills om du var seriös ;) jag kom på att jag glömde säga vad jag lärt mig första året, jag har tidigare kunnat 180 och klarade en 360 förra året, iår har jag lärt mig 360 cleanare, och har testat lägga till safteygrab, sen har jag klarat 540 två ggr och nån mer gång kommit runt i snurren
haha jag är seriös.. iof jag hoppade och railade förra året lite grann, typ 3a i ett litet bigjump typ 3 ggr om året. men har hoppat matta i sommar så har utveckalts där som fan också...

trick efter första året
Efter 3 års jibbande sätter jag knappt 360, 180 och lite grabs. Har alltid varit sjukt jävla seg på att lära mig saker.

trick efter första året
nå första året körde jag bara straight air så iår har jag tagit det mer seriöst, så 360 med grab 540, b-flip, f-flip, rodeo 540, rodeo 720, cork 360 och här på slutet så smällde jag på en dubbel backflip på 3;dje försöket ;D å rail, 270 up 270 av, tailslide sw 270 aw

Senast ändrad:
trick efter första året
ag lärde mig 360 :D
men det var bara för att jag hade en skada i foten och bara kunde åka en dag på hela säsongen.. 8-)

Senast ändrad:
trick efter första året
Kruxelidux_gangsta-thug sa:
ofta man helt plötsligt en säsong kom på att man ville hoppa?

Man har väl hoppat i småhopp å sånt sen man va i 7-8 årsåldern? :D
haha joo, men det är ju nån gång man kom på att man ville testa nya lite svårare trick och större hopp osv..;)

Tillbaka
Topp