Tröttnat! blir matt! Nu orkar jag inte mer!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Doggystyle

Medlem
idag blev jag rånad för 7:e gången på 1,5 år. alla gångerna har det varit en blatte* eller fler.
och jag är bara en vanlig Göteborgare som går fram och tillbaka till skolan endast!
Jag är inte Rasist alls(50% av mina polare har utländsk bakgrund)men va fan gör man? man blir ju sjukt less...

vad tycker man? Är alla rånare "blattar"?det är inte ofta jag hör att någon svensk grabb håller på på detta vis! även om det mycket troligt finns. jag vet inte
men jag har tröttnat! Sjukt

*är en invandrare som går runt och förstör för allmänheten och samhället(jag drar inte alla över en kam, bara de jag ser som idioter)

hoppas verkligen du har anmält varje gång......annars synd aatt du blivit rånad...

Det här avhandlas flitigt på flashback. Vänsteraktivisterna hävdar flitigt att det är den privata sektorns fel att dessa "fina" pojkar rånar och har sig. Man borde utvisa de som inte sköter sig, om man inte försöker anpassa sig finns det ingen anledning att få del av vårt någorlunda förmånliga system...

Det är illa.

beror mycket på vart i götet man håller till, bor själv här och åker aldrig ut till invandrar ställena för det är bara skit och helvete där ute!

har även jag fått en massa skit stulet under årens gång och man vet ju vilka som ligger bakom, min moped till exempel.. en polare har sätt det i angered någon gång (oväntat) Imo är det dags att vi svenska gör något emot detta ( nästa val i sverige är ett bra tillfälle!)

Riktigt synd att du blivit av me grejer, de du kan tänkta på om du blir rånad är att reagera snabbt. Är dom fler än 1 så spring så snabbt du får chansen, är dom 1 eller lika många som dig om du är med vänner, ge er inte på en gång om dem inte har vapen men bästa är fortfarande att springa!

Det gäller att vi svenskar står på oss!

Twelvee sa:
beror mycket på vart i götet man håller till, bor själv här och åker aldrig ut till invandrar ställena för det är bara skit och helvete där ute!

har även jag fått en massa skit stulet under årens gång och man vet ju vilka som ligger bakom, min moped till exempel.. en polare har sätt det i angered någon gång (oväntat) Imo är det dags att vi svenska gör något emot detta ( nästa val i sverige är ett bra tillfälle!)

Riktigt synd att du blivit av me grejer, de du kan tänkta på om du blir rånad är att reagera snabbt. Är dom fler än 1 så spring så snabbt du får chansen, är dom 1 eller lika många som dig om du är med vänner, ge er inte på en gång om dem inte har vapen men bästa är fortfarande att springa!

haha Nästa val? fan snackar du om?. vilket parti syftar du att man skall rösta på?. Tror även att det finns en lag som säger att man måste vara 18 för att få rösta.

Håller man sig inte till systemet, så ska man ut! beror på..
Varför ta in fler när vi inte ens kan ta hand om våra egna? Ser ju hur det ser ut i sveriges "ghetton", bara problem!

och ja, man ska inte dra alla över samma streck..

Senast ändrad:
Det kan inte vara fel på integrationen då?. jag förstår mig inte på detta trångsynta tänkande. Tycker inte att denna tråd hör hemma på detta forum!

Vadfan dogge, var lite G och slå tillbaka. Köp ett lite pepparspray, (tårgas om du får tag i det) och beväpna dig själv med tjock kabel -som är ett utmärkt tillhygge att gömma i armen och bara hala fram och slunga med likt en fjäderbatong om någon yttrar sig.

Alternativt tänkte jag föreslå en flytt till Luleå men blir nog inte bättre av det. Vi har jävlars knivbråk, hammarrån, och väskryckningar var dag här med...

BTW!!!!!!!!
https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=49983

GO FOR IT!? Du bor ju i GBG och allt :D

Gh sa:
Twelvee sa:

haha Nästa val? fan snackar du om?. vilket parti syftar du att man skall rösta på?. Tror även att det finns en lag som säger att man måste vara 18 för att få rösta.
Och vid nästa val är vi 18?
Håller med till 100%!

hemligheten bakom att inte bli rånad är biceps.. själv har jag och magnus samuelsson aldrig blivit rånade

Bli skywalkers padawan! (padawan = jedilärling)

äh vafan du får biffa upp dej lite, en kille som har väger 110 kg bara muskler blir sällan rånad.

"Jag är inte Rasist alls(50% av mina polare har utländsk bakgrund)"

Tjena så säger alla rassar!

"det är inte ofta jag hör att någon svensk grabb håller på på detta vis!"

Majoriteten av alla brott som begås i Sverige begås av Svenskar så grabben du måste läsa på lite innan kommer med något ex utredningar från Brottsförebyggande rådet!

"är en invandrare som går runt och förstör för allmänheten och samhället(jag drar inte alla över en kam, bara de jag ser som idioter)"

Du har just dragit all över en kamoch det är många som förstör för allmänhetn men vad har det med skidåkning att göra du är helt fel ute.

Mvh
En Statsvetare & kriminolog

Black-Daimond sa:

Majoriteten av alla brott som begås i Sverige begås av Svenskar så grabben du måste läsa på lite innan kommer med något ex utredningar från Brottsförebyggande rådet!

"är en invandrare som går runt och förstör för allmänheten och samhället(jag drar inte alla över en kam, bara de jag ser som idioter)"

Du har just dragit all över en kamoch det är många som förstör för allmänhetn men vad har det med skidåkning att göra du är helt fel ute.

Mvh
och du har just skrivit sveriges längsta och mest osammanhängande mening.

Synd om dig dogge:( ring mig nästa gång...

black diamond>> Detta är ju dock OT-forumet så, synd.

Blir så sur, om jag vore dig skulle jag göra allt för att få tag på pepparspray så dom jävlarna får det hett om ögonen nästa gång dom försöker råna dig, för det kommer hända igen. 7 gånger på mindre än 2 år, skulle förvåna mig om du inte blir rånad igen.

Black-Daimond sa:

Mvh
argumenterar inte emot ditt inlägg, men rätta mig om jag har fel när jag säger att det inte är så märkligt att de flesta brotten begås av svenskar i sverige. däremot om man ser till antal brott kontra etnisk bakgrund så blir väl bilden en annan?

trist att det är så i gbg förresten, har aldrig varit med om några otrevligheter här själv, men jag är ju något av göteborgs motsvarighet till batman.

offtopic, men låter förresten inte gotham och gothenburg ganska lika? inte kan väl batman vara baserad på mig? eller är jag batman?

Gh sa:
Det kan inte vara fel på integrationen då?. jag förstår mig inte på detta trångsynta tänkande. Tycker inte att denna tråd hör hemma på detta forum!
Men integrationsproblemen är ju en följd av att Sossarna plockade hit långt mycket mer folk än vad vi kunde integrera. Sen ser vi mellan fingrarna på småbrottslingar som inte gör rätt för sig. Det är lika trångsynt att inte kunna se fel och brister i invandringen som att påstå att den helt saknar fördelar, men den krassa sanningen är att ställen som Rosengård aldrig hade blivit så om man bara höll invandringen på en sund nivå. Det är just att de får samla sig i stora enklaver där deras egna normer står över lagen som är problemet.

Lee-nus sa:
däremot om man ser till antal brott kontra etnisk bakgrund så blir väl bilden en annan?
Om jag inte missminner mig är finnar den "etniska grupp" som är mest överrepresenterad i brottsstatistiken.
Gh sa:
Tror även att det finns en lag som säger att man måste vara 18 för att få rösta.
Tacka fan för den lagen.

Trist att du råkat ut för sådana idioter. Hoppas de åker dit.
Och flytta inte till Luleå om du vill komma undan stölder. Har en polare som nyligen blev av med sina baklampor till bilen och tidigare i vintern blev han av med sin skoter. Jävla tattare som håller till här uppe.

Senast ändrad:
Black-Daimond sa:

c

Mvh

jag tar gärna en länk till den sida där du hittat den informationen för jag är inte helt säker på att det verkligen stämmer.

Vafan har du blivit rånad sju gånger? Låter ofattbart. Bor själv i Göteborg men har klarat mig undan hittills i mitt 18-åriga liv. Men man märker ju av det tuffa klimatet ibland när man är ute på krogen. Var i Gbg har rånen skett?

Lukass, gå upp lite i tråden och läs vad Lee-nus skrev plz.

sen kan du börja kalla folk för grabben.

Senast ändrad:
Twelvee sa:

Inte nog att du är full av skit, men om du påstår att din egen moped ligger bakom en stöld fråd dig så är du helt klart lämnad nånstans i offpisten.

Kul att en kille som säger sig vara svensk inte behärskar det svenska språket.

"jag tar gärna en länk till den sida där du hittat den informationen för jag är inte helt säker på att det verkligen stämmer."

Bigpimpin du kan gå till närmaste högskola universitet eller beställa utredningsmaterial själv hos BRÅ jag är ingen upplysningscentral.

Stölderna av skidor och brädor ökar i Åre enligt SVT Rapport 2009-03-25 och jag har svårt att se att det skulle var sk "Blattar" från Götet som har gjort detta eller....alla stölder är fel punkt.

Flytta till Swiss! Dar ar det ordning, lagre skatt, starkare valuta och battre akning.
Valet maste vara gansak enkelt och du slipper gora nagot av dom dumma forslag du fatt ovan och sanka dig till deras laga niva som att devapna dig och hamnas.
Flyttade sjalv for 5 ar sedan och angrar bara att det inte gjordes tidigare.
Saken ar klar! Lycka till.

Senast ändrad:
Black-Daimond sa:
Stölderna av skidor och brädor ökar i Åre enligt SVT Rapport 2009-03-25 och jag har svårt att se att det skulle var sk "Blattar" från Götet som har gjort detta eller....alla stölder är fel punkt.
Och hur stor del av Sveriges brott är stölder av skidor och brädor i Åre?

Du drar siffror från luften utan att sätta in dom i det större sammanhanget och lämnar ute oerhört mycket nödvändig information.
Som "statsvetare och kriminolog" borde du veta bättre.

Brott begångna av invandrare och människor med utländsk härkomst är förmodligen mindre till antalet än brott begångna av människor utan koppling till utlandet. Men då är också andelen människor utan invandrarbakgrund många gånger fler än de med sådan bakgrund. Den enda statistiken som är relevant i detta sammanhang är siffrorna som visar på hur många brott som begås i förhållandet till det totala befolkningsmängden i båda fallen.

Om du ser till andelen intagna på landets fängelser och vårdanstalter som har invandrarbakgrund så ska du se att de tyvärr håller en majoritet på de flesta av dessa.

T ex så var det 2007 28% av de intagna som hade utländskt medborgarskap, räknar du sen med de som har fått svenskt medborgarskap samt de som är andra eller tredje generationens invandrare som därmed har svenskt medborgarskap från födseln så finner du förmodligen att den siffran hamnar en bit över 50%

Edit: http://www.ungsvensk.se/showthread.php?t=555 Där finner du en rapport från 2005 utförd av BRÅ som sätter siffran på ungefär 2 gånger större.

Senast ändrad:
Synd om dig :S här i upplands väsby är det också mycket rån :/ 13:37 ;D

Pussss sa:
Varför ta in fler när vi inte ens kan ta hand om våra egna? Ser ju hur det ser ut i sveriges "ghetton", bara problem!

var bara tvungen att kommentera, inte så ofta det kommer trådar om verkliga sämhällsfrågor här på freeride.

så du menar alltså att man ska köra ut en svensk medborgare för ett brott som denne begått? vart ska man skicka denna person?
så fort en människa, oavsett ursprung, fått permanent uppehållstillstånd och medborgarskap i Sverige, så gäller samma lagar och regler som för dig och mig och alla andra. vad är det för särbehandling du förespråkar?
begår t.ex du själv ett brott så vilket land ska du skickas till? det är väl inget land (inte heller invandrarens tidigare land), som vill ta emot en brottsling?

blåser en del otäcka vindar här tycker jag. nog att sverige har misslyckats med integrationsfrågan genom att bygga miljonprojekt där alla ska klumpas ihop, för att inte blandas ut i era föräldrars rikemansområden, och ta bort bidrag för SFI, men så illa trodde jag inte skidåkare tyckte om sina medmänniskor.

J

Håll dig utanför Göteborgs slum, helst på en glaciär på 4000möh, så slipper du problem med rånare

Jag har kännt mig lite själv i mina försök att bekäma ondskanskrafter här på freeride, skönt med litte support från MR Wester.

Wester 4 President!

1 chans, sköter dom sig inte får dom pröjsa sin egen jävla flygbiljett hem till sitt hemland.

PHS sa:
ekdahl sa:
1 chans, sköter dom sig inte får dom pröjsa sin egen jävla flygbiljett hem till sitt hemland.
haha, håller med..
näfan låt dom gå, och kommer de vatten så måste dom nog springa och leka jesus.

asså doggyboy inte funderat på lite "self difence?!" (stavning)typ sparka pungen och råna rånaren och spring? :P

Falkishh sa:
PHS sa:
ekdahl sa:
haha, håller med..

asså doggyboy inte funderat på lite "self difence?!" (stavning)typ sparka pungen och råna rånaren och spring? :P
Sålänge du inte är medlem i Bandidos så är det nog inte en bra idé. Räkna med att få 20 araber + hela al quaida efter dig om du sparkar han på hans mest heligaste delar.

Victors sa:
Falkishh sa:
PHS sa:

Sålänge du inte är medlem i Bandidos så är det nog inte en bra idé. Räkna med att få 20 araber + hela al quaida efter dig om du sparkar han på hans mest heligaste delar.
hahaha, så rätt.

Senast ändrad:
nästan alla rån har skett typ mitt i stan! ibland mitt på dagen! dom är ju alltid fler så man tänker ju aldrig på att man kanske ska försöka slå och springa. man vet ju inte vad dom kan ha innanför jackan!

"tjena så säger alla rassar"

så bara för jag säger att jag inte är rasist så menar du att jag är det?

du verkar va sjukt kass statsvetare?

JWester sa:
Pussss sa:

var bara tvungen att kommentera, inte så ofta det kommer trådar om verkliga sämhällsfrågor här på freeride.

så du menar alltså att man ska köra ut en svensk medborgare för ett brott som denne begått? vart ska man skicka denna person?
så fort en människa, oavsett ursprung, fått permanent uppehållstillstånd och medborgarskap i Sverige, så gäller samma lagar och regler som för dig och mig och alla andra. vad är det för särbehandling du förespråkar?
begår t.ex du själv ett brott så vilket land ska du skickas till? det är väl inget land (inte heller invandrarens tidigare land), som vill ta emot en brottsling?

blåser en del otäcka vindar här tycker jag. nog att sverige har misslyckats med integrationsfrågan genom att bygga miljonprojekt där alla ska klumpas ihop, för att inte blandas ut i era föräldrars rikemansområden, och ta bort bidrag för SFI, men så illa trodde jag inte skidåkare tyckte om sina medmänniskor.

J
Där jag bor är det mycket invandrare och dom tror att dom kan komma och gå precis som dom vill, som om att Sverige vore totalt laglöst och att vi svenskar är alla rasister för att vi döper någon glass till Nogger.

"- behöver en cykel!
- ja då tar vi grannens, äh vi tar bilen på sammagång" Är något som inte alls skulle vara chockerande häromkring jag bor.
Visst det finns såklart jävligt många svenskar som bryter mot lagen också, men trådskaparen skrev om att han blev rånad 7 gånger av just invandrare, då kan man ju fundera lite. Sen läs det utter skrev.
_____________________________________________________________________________________

"så du menar alltså att man ska köra ut en svensk medborgare för ett brott som denne begått? vart ska man skicka denna person? "

Om jag säger att vi ska bli hårdare inom brottsligheten då? Istället för "Håller man sig inte till systemet, så ska man ut! beror på.."
Men är man rätt "ny" i Sverige och gör grova/upprepade brott så kan dom avtjäna det i sitt hemland.
Samma borde gälla för oss. Alltså om vi är i något utland och begår grova/upprepade brott så ska vi avtjäna straffet i vårat hemland, Sverige..
Tänker inte gå djupare på det eller diskutera mer om det, då det verkar vara ett känsligt ämne.
jag kanske låter rasistisk, Men så är inte fallet.

Är inte så insatt i just politik och dess invandrar fråga, har mycket att lära!

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp