True boot center völkl step

AdamWess

Medlem
Jag montera bindningar på mina völkl step och ville ha true boot center. Men mannen i verkstan sa att det inte går till dessa skidor och började babbla om symmetri och sånt. Jag gick tillslut med på de han sa. Men nu ser jag hur extremt långt bak bindningarna är. Kan man inte ha true boot center på völkl step?

AdamWess sa:
Jag montera bindningar på mina völkl step och ville ha true boot center. Men mannen i verkstan sa att det inte går till dessa skidor och började babbla om symmetri och sånt. Jag gick tillslut med på de han sa. Men nu ser jag hur extremt långt bak bindningarna är. Kan man inte ha true boot center på völkl step?
Borras bindningen på skidan så går det att ha det på alla skidor.

Har skidan ett bindning system så går det oftast att fixa men då brukar det stå olika sulmått som man ställer in bindningen efter och då brukar det bara en mer traditionell montering några centimeter bak.

På symmetriska skidor så ska man montera bindningen i mitten på skidan medan o symmetriska "ska" monteras några centimeter bakom. Att han sa att det inte går är jag osäker på om det inte skulle funka men mer att han tycker att den inte ska monteras i mitten.

Edit: såg att bindningen borras på step så det går att montera den mitt på skidan

Senast ändrad:
Låter märkligt. Boot center är ju där tillverkaren anser att bindningen ska monteras på just den modellen (olika placering på olika skidor). Är du säker på att det inte var skidans true center som han inte ansåg fungerade på dessa skidor? Boot center kan mycket väl vara betydligt längre bak.

Senast ändrad:
manic sa:
Låter märkligt. Boot center är ju där tillverkaren anser att bindningen ska monteras på just den modellen (olika placering på olika skidor). Är du säker på att det inte var skidans true center som han inte ansåg fungerade på dessa skidor? Boot center kan mycket väl vara betydligt längre bak.
Menade true center, skrev true boot center kanske misstolkades. Tack för uppmaningen.

Det går, långt ifrån alla parkskidor är symmetriska och monteras ofta i mitten ändå. Dessutom är Step symmetriska så jag tycker inte det är något snack om saken. De ska mittmonteras, det är väl mer så att skärningen blir fel om de inte är mittmonterade på samma sätt som ett par osymmetriska skidors skärning påverkas utav mittmontering.

Tillbaka
Topp