True Twins pist och offpist egenskaper.?

Fr_007

Ny medlem
True Twins pist och offpist egenskaper.?
Tjena..
Jag har kommit fram till att jag ska köpa ny bräda till vintern och jag undrar om man köper en True Twin Shape. Kommer det att påverka kör egenskaperna mycket i pist och offpist...

Om ni kan så beskriv skillnaderna i åk egenskapen mellan en twin och en vanlig?

Hur e de igenteligen med triple bas tec från battalion??

Öppen för förslag på olika brädor...
 
True Twins pist och offpist egenskaper.?
En direktionell bräda är att föredra om du ska köra pist/offpist då dom ofta har lite set-back och ett flex som är lite mjukare i nosen än tailen för att lättare få upp den i puder, vill du ha en twin så kan du ju köra på en med directional twin shape typ nitro misfit dvs. formen på nose o tail är lika men har ett direktionellt flex... Skillnaderna i åkegenskaper är att hos en true twin så är nosen o tailen exakt likadana i både form o flex vilket gör att det inte är någon skillnad alls om man kör vanligt eller fakie. True Twins brukar ha lite mindre skärning (större svängradie) också tror jag...
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp