Trycka ut pjäxor själv

joakimjo

Ny medlem
Trycka ut pjäxor själv
Hej huj!

Funderar på att köpa ett par begagnade pjäxor. Är det nån som har erfarenhet av att, med värmepistol, hårtork eller med tändstickor värma och sedan trycka ut skalet på pjäxan på ömmande stället, fotknölen tex.

Är det idiotiskt, kan man göra hela pjäxan sne, eller kan man nå komfortabla resultat. Alternativet är att gå till en sportaffär, kostar?

Trycka ut pjäxor själv
SiouX sa:
lägg in dom i ugnen. 275 grader i 45 minuter :rolleyes:
Glöm inte bakpapper, annars kommer frugan bli måttligt nöjd över att gallret/plåten/ugnen är full av plast vilket kan leda till betydligt större problem än en ömmande knöl i pjäxan.

Att trycka själv hemma utan verktyg låter inte som en bra idé i mina öron. Gå till en bootfitter istället, välinvesterade pengar. Kanske har du någon bekant som har tillgång till verktygen och kunskapen? Isf är det ju givet att du går till denna människa och ber om hjälp och kanske kan trycka lite själv. Alltid kul och bra att lära sig mer om pjäxor

Trycka ut pjäxor själv
Jag hade en tjej inne i butiken förra säsongen som skulle torka sinapjäxor med sin hårfön (hon köpte pjäxorna hos oss dagen innan) nu var hon tillbaka för att hon smält sönder hela innerskon och delvis skalet, inte så bra..
Jag tycker absolut att du ska gå till en bootfitter, kostar mellan 150-200 kr. Det bästa är att gå till någon butik i närheten av där du åker ifall du behöver trycka mer.

Trycka ut pjäxor själv
lånar tråden lite.

Vet någon om det finns någon bootfitter i närheten av Varberg?

Edit
Eller är en bootfitter bara om du skall ha nya pjäxor?
I sånna fall lånar jag tråden lite till.

Jag har köpt egna pjäxor, dom funkade fint förra säsongen men nu när jag testade denna säsongen tyckte jag de var trånga på bredden. Kan man värma dom som man värmer skridskor tex. Om om man kan göra det vart bör jag göra det? Som sagt jag bor i varberg.

Senast ändrad:
Trycka ut pjäxor själv
Om man har fulltilts. Kan man inte värma pjäxan och sedan spänna hårt och ha på sig dom i några timmar. Så slipper man få ont dom första dagarna? =)

Trycka ut pjäxor själv
JohanJornbo sa:
lånar tråden lite.

Vet någon om det finns någon bootfitter i närheten av Varberg?

Edit
Eller är en bootfitter bara om du skall ha nya pjäxor?
I sånna fall lånar jag tråden lite till.

Jag har köpt egna pjäxor, dom funkade fint förra säsongen men nu när jag testade denna säsongen tyckte jag de var trånga på bredden. Kan man värma dom som man värmer skridskor tex. Om om man kan göra det vart bör jag göra det? Som sagt jag bor i varberg.
udens sport i göteborg. snacka med åke. han är dryg och tjatig, men hygglo innerst inne och kan fötter och pjäxor bra!

Trycka ut pjäxor själv
Hasse_Lindborg sa:
Då säger jag skistore istället. Har inga bra bemötande när det gäller andra butiker i GBG. Varför? Det tar vi på PM istället.
Fair enough, men kan inte säga att jag vet nåt om hur de trycker pjäxor. PM behöver jag dock inget.

Snödjup

Tillbaka
Topp