Trysil, hur brukar det vara i dec?

jonny

Aktiv medlem
Hej !
Ska antagligen till Trysil V.2
Någon som vet hur läget brukar vara vi den tiden på året.
Brukar tex den övre delen var öppen?

/jonny

Min erfarenhet brukar vara: Kallt och den övre delen stängd.

Har varit där flera gånger. Detta är vad jag kommer ihåg varjefall.

Har varit där vecka 1 i tre år och min erfarenhet av det är att överdelen har varit stängt men man har kunnat gå upp o åka ner på andra sida..

Men ibland har inte det kunnat eftersom det har varit så kallt så att alla sittliftar har fått stänga.

Det man längtar efter då är bara afterskin

Tack för svaren.

Alternativet är att åka till Kvitfjell V.6 och det borde ju vara bättre än Trysil V.2 efter vad ni har sagt.

/jonny

hej jag har varit där v.4-5 ett par gånger då va d bra snö men lite kallt, förra året tex 50cm nysnö vi va nöjda då annars bra oxo.

Hej!

Under nyår brukar det för de mesta vara stängt på toppen av fjället. D v s att Hestenliften, Parallelen, S:t Olov å Toppen brukar vara förkortade... Såvidare man inte har tur!

Vissa säsonger så kan det vara riktigt fint... om det är tillräckligt med snö..
Den största nackdelen är dock inte snön utan snarare KYLAN. Toppenliftarna går inte om det är kallt...

Men d är ALDRIG ont om snö i Trysil i backarna, även fast inte hela fjället är upp så är det förvånadsvärt bra skidåkning ändå... man är defenetivt inte instängd även fast själv topparna är stängda... Dessutom så e d bara sköna hadliga Trysilfans upp den tiden på året!

Tja!

Ok, tack för infon...
Har vart i Trysil många ggr men senare på säsongen.
Ska dit V14 -05, men då är risken stor för slasksnö.
Men va gör det när man har feta skidor... :-)

// Kricke

jag va i trysil v 3 förra säsongen...
helt underbart allt öppet, 1 meter puder. klarblå himmel.. ja ni fattar..

jag har haft stuga i trysil i 12 år nu och vi är ofta där över nyår... det brukar ofta vara ruskigt kallt.. uppemot -27 grader kan det bli i högegga... brrr.. det stämmer att det inte alltid är jättebra med snö men stolsliftarna är nästan alltid öppna. uppe vid hästen och svarten händer det dock att det är stängt....

Tillbaka
Topp