Trysil!

DanneL

Medlem
Trysil!
tja! ska dra till trysil under sportlovet och då tänkte jag dra på stort! så jag behöver några tips på ställen med sjysta dropp som man kan dra och för övrigt sjysta linjer!
Tacksamm för alla svar!

danne

Trysil!
Trysil är ett familjeplace som inte erbjuder alltför avancerad åkning, men det finns ett par sköna åk att göra.

Ta en av toppliftarna (tvåstolen eller släpliften) till den norra toppen och börja i 75:ans pist, lutar 45 grader första biten, kan vara rätt isigt, stanna inte när du kommer ut på flacken utan stå på hela vägen och ta någon av de svarta nedfarterna ner till sexstolen vid Högegga. Den repan känns faktiskt i benen, där har du nära 600 fallmeter vilket är hyfsat med skandinaviska mått...

ha en bra vecka

Trysil!
Ja.. Det finns en hel del fina åk i Trysil.
En favorit är ju morgonåk i Högegga. Himla fint.
Och så om du tar tvåstolsliften upp på toppen, och åker därifrån mot fageråsen. På en gammal transportsträcka. Man har hela tiden koll på fageråsen, så man tappar inte bort sig..Grymt skönt att åka där, och benmusklerna får sig en rejäl omgång kan jag ju påpeka. Jag kanske förklarade dåligt nu, men jag kan inte förklara på annat vis.
Du får ha det grymt trevligt dsär iaf, för annat går inte.

Trysil!
Kom precis hem från trysil efter att varit där 1 vecka. Vi har pumpat puder runt exsperten hela veckan. Otroligt kul med ca 45 graders lut.

Trysil!
Det finns bra puderåk nedför hela nordkanken (vid Hesten och Svarten).
Om man skråar ut från toppen på Skihytta till vänster (nedifrån) så kommer man efter ett tag ut på en sluttning där det brukar vara bra åkning.
Det finns även ett par rännor ner i skogen runt Högegga som det ofta ligger mycket snö.

Hade trevligt
//Still

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp