Tugget för alla som ska till Val-thorens 09/10

Rosenstrom

Ny medlem
Löst snack, kul att veta vilka som ska dit vart man ska bo? jobb? osv. kraaaam

Senast ändrad:
Ska ner. tyvärr bara en vecka efter nyår. Men behöver lite guidning av en duktig friåkare som kan visa lite fina åk o dropp. betalar 50e för heldag.

Jag ska dit och är super taggad. Vi är ett gäng på fyra pers som ska dela lägenhet. Vet inte exakt var lägenheten ligger. Jag och en till kommer dit den 23 nov. Dom andra två kommer någ i början på december.
Nån som har tips på nått jobb?

Senast ändrad:
Får jag flika in och fråga hur ni löser vissa praktiska saker, typ pengar och mobil?

Jag tänker på växlingsavgift på visakort exemplvis och om man kommer undan med bara kort en säsong eller, om man gör bäst i att växla över lite slantar till sedlar.

Mobilen bara antar jag att det finns förbetalada kontatkort precis som i Sverige som man bara köper och fyller på efterhand.

Jag hade förövrigt också tänkt att göra min absolut första säsong i Val Thorens, fast jag är ensam och förvirrad så jag har sålt mig till alpservice.

Ensamm och övergiven trifler? då är vi 2... kikar på alpservice med just nu, men du hur är betalningen upplagd?Va ska man betala när? får ingen riktig ordning på de... :)

Senast ändrad:
Ja jo visst ska man till val thorens igen, kul att se vilka som ska ner.

Trifer med växlingsavgift på kort jag har aldrig riktigt märkt av det jag kör med visa kortet precis som hemma, visst om man typ lassar ut 3000€ så känns det om det är en dålig kurs. Men som sagt jag känner inte att jag har förlorat något på det direkt på mina åtta säsonger i la france. Likaså med telefon så finns det kontantkort i tobaksaffärerna så det är bara att ringa och sen gå och tillbaka och skämmas när man ringde det där fylle samtalet hem till sverige som kostar 2€ minuten :).

Men du Foberg, jag ska ju hänga där i vinter det vet du väll????

Föresten fråga bara om ni undrar något blir mitt fjärde år i valtho i vinter

hej

Det är som så att jag funderar på bota skid och snowboardabstinensen med en månads semester på någon skidort.
Därför så söker jag boende mellan 01/01 10 till 01/04 10.
Så om det är någon som vill hyra ut en sängplats till en glad och skötsam åksugen 24 årig kille som är van att bo i kollektiv efter tre år i Oslo.
Hör av er på min mail Simon.Hedlund@hotmail.com.

hade

Traspan sa:
Ensamm och övergiven trifler? då är vi 2... kikar på alpservice med just nu, men du hur är betalningen upplagd?Va ska man betala när? får ingen riktig ordning på de... :)
Du ska börja med att boka en plats på hemsidan, efter det är gjort ska du betala in depositionsavgift samt administrationsavgift (400€) för att bekfräfta din plats detta gör du snarast möjligt. Efter det ska du betala in resterande summa 8 veckor innan din första hyrdag/boendedag.

finns det många affärer i byn som säljer skidkläder? Tänkte kanske fixa mig ett par brallor där nere..

Härligt =) Det blir ungefär samma här, har inte spikat nått datum, men vi siktar på köra i slutet av november.

Yooooo nu har jag och mina två glada brädåkande vänner (jag åker skidor dock) i stort sett bestämt oss för Val Thorens i vinter och har typ fixat boende, ganska säkert iaf. Hehe. Tänkte att den här tråden behövde få sig ett skjut så man kan börja tagga!
Fler som ska ner? Bästa afterski är det tango som gäller då eller? Några tips?

Ses där nere!

Oh verkar som om det är några ska ner ändå!:D Ska jobba på Tango som guide tillsammans med en kompis, vi jobbade båda på Korsika i sommras. Vi ses nere i snön!//Madde

aha Madeleine då ses vi ju jag ska servera på tango. är helt sjukt övertaggad. kommer bli grymt asså

Folket, hur går det med boende? Nån som ännu har plats över för två eller som vill fixa tillsammans?

Da er valthorens klar, kommer ned 5 januar, gleder meg helt sinnsykt! i mellom tiden får jeg klare meg i hemsedal, der er endelig sesongen i gang! vi sees

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp