Tung och inte så lång.

MattiasAngust

Ny medlem
Tung och inte så lång.
Hallå alla.
Lite hjälp här skulle uppskattas efter timmar och åter timmar av sökande av den rätte.

Lite snabb info om mig innan min historia.
90kg
175cm
Medelbra åkare.
Ny i park, gammal i pist.
Vill utvecklas i parken.

Jag åkte mycket bräda i unga dagar, men när vuxenlivet tog över så försvann också tiden till övriga aktiviteter.
För ett par veckor sedan så anordnade jobbet så att vi alla Skulle iväg och åka. Jag velade lite fram och tillbaka om jag skulle välja skidor eller bräda eftersom jag inte hade stått på något utav det på dryga 10 år. Tärningen landade tillslut på bräda ivarjefall.
Jag har aldrig varit den som någonsin fått känna av den där känslan med att :det är som att cykla, det sitter i ryggmärgen"... Men så va det. Det kändes som för 10 år sen och jag blev som på nytt förälskad.

Jag hyrde då en bräda som jag vid senare undersökning fick reda på var en resignol trick stick. UNDERBAR för då dagens ändamål. Jag hörde tillochmed av mig till anläggning och frågade om jag fick köpa loss den, det fick jag ej OCH dessvärre så har de här brädorna slutat tillverkats.

Jag behöver därför lite hjälp i allt det här.
Jag är som sagt gammal i berget men ny i parken. Jag vill ha en medelmjuk bräda (runt 4) och ett par sköna bindningar till det här. Jag är mest intresserad av lite lattjo åkning. Inga stora hopp. Mer jibb och skutt.

Sjukt uppskattat om någon skulle vilja ta mig under dess vingar och visa vägen till ett bra köp.

Peace!

Snödjup

Tillbaka
Topp