Tunna ut sulan fram på Atomic Hawx 130 Ultra XTD?

dvraptor

Ny medlem
Upptäckte nyss att WTR sulor inte fungerar med Griffon 13 ID eftersom sulan är för tjock längst fram. Trots den glidande AFD plattas som ska fungera med WTR och Gripwalk så räcker justeringen inte till. Däremot fungerar det bra med Salomon MTN Lab som ju också har en rockad sula men har några millimeter tunnare gummi längst fram.

Är det någon som prövat att slipa/skära bort lite grann så att det passar? Med tanke på att sulan hur som helst nöts ned med tiden så borde det ju inte innebära några problem att putsa bort lite...

TopiNieminen

Aktiv medlem
Jag upptäckte samma problem med mina XTD 130 i Griffon 13 ID och löste det genom att trycka/skopa in tåklacken noggrant så att man får in hela bredden på tåklacken så att övre ytan går inunder bindningen först och sen trycker jag ned hälen.
Går denna text att förstå?😅😅😅 Men jag fick dem att funka med pjäxan iaf.

Senast ändrad:

dallan

Medlem
Har du provat att trycka upp skon i tådelen genom att pressa en mejsel uppåt mitt på pjäxan undertill?

TopiNieminen

Aktiv medlem
Nä, någon mejsel ska man inte använda. Däremot kan man använda pjäxan som sk. mejsel, genom att ha förhöjt vinkel på pjäxan när man trycker in den i tådelen, och inte försöka sparka in pjäxan rakt bakifrån som man brukar göra.

dvraptor

Ny medlem
Det går säkert att pressa in tådelen, men frågan är om bindningen löser ut som den ska när pjäxan är så hårt pressad mot AFD plattan?

TopiNieminen

Aktiv medlem
Om bindningen är certifierad för din pjäxa, så får du inte ändra pjäxan för att certifieringen ska gälla. Frågan om funktionen ska du ställa till Marker i detta fall.

dvraptor

Ny medlem
Det märkliga är att Griffon ID är ISO Alpine 5355, Grip Walk, WTR, och ISO Alpine Touring 9523 certifierad.

Med undantag av ovan nämnda pjäxa trots att den på papperet är kompatibel med tech, WTR samt ISO 9523.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp