Turutrustning till UCPAs "skidsafari"?

Pillard

Aktiv medlem
Tja! Jag överväger att åka en vecka med någon av UCPAs skidsafaris. http://www.ucpa.se/Skidsafaris På dessa står dock att man ska ha vana av att hantera stighudar. Är det någon som åkt på någon av dessa och kan berätta huruvida turprylar behövdes eller om det bara var vanlig bootpack som gällde?

Var nere i Chamonix en vecka med dom och som sagt allt ingår, men det är inga super grejer så har man egena så är det bättre att ta med...

Allt ingår

Ah, jag var nog inte tydlig i min fråga. De safarisen jag avser är de som står på länken där. Två stycken som utgår från Serre och en som utgår från Les Arcs. Jag vet att allt ingår och att man får låna om aman inte har men jag vill åka på egna skidor men frågan är om jag för att kunna göra det måste skaffa turbindningar?

Pillard sa:
Ah, jag var nog inte tydlig i min fråga. De safarisen jag avser är de som står på länken där. Två stycken som utgår från Serre och en som utgår från Les Arcs. Jag vet att allt ingår och att man får låna om aman inte har men jag vill åka på egna skidor men frågan är om jag för att kunna göra det måste skaffa turbindningar?
Svårt att få någon uppfatning om det på deras sida vad som krävs.
Bästa är väl annars att maila dem och fråga?

Jo, tänkte göra det men det vore ju annars kul att höra från nån som åkt på en av dem och kan berätta hur det "verkligen" är. Svaret jag kommer få från UCPA lär ju rent generellt vara väldigt flytande och täcka in så mycket som möjligt. Typ "ja det kan hända och därför bör man ha det" fastän det egentligen kanske är en på hundra att man behöver...

Pillard sa:
Jo, tänkte göra det men det vore ju annars kul att höra från nån som åkt på en av dem och kan berätta hur det "verkligen" är. Svaret jag kommer få från UCPA lär ju rent generellt vara väldigt flytande och täcka in så mycket som möjligt. Typ "ja det kan hända och därför bör man ha det" fastän det egentligen kanske är en på hundra att man behöver...
Frågan är ju hur poppis du blir om den där en på hundra faller in när du åker...

Inte så farligt, då får jag väl låna UCPA-skidor just den dagen. Men om det skulle visa sig att det är så att man kör turgrejer varje dag så kan jag ju köpa mig ett par turbindningar till mina vanliga skidor, något jag helst undviker.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp