Två skidor för vintern? Bra kombo?

tmpolice

Medlem
Hej!
Jag letar nya skidor till vintern och skulle gärna ta emot förslag på bra kombinationer.
Det jag tänker är en mer pistorienterad skida med 78-86mm bredd samt en lite bredare med 86-96mm (dvs inte för bredd men lite mer flyt).
Fastnade lite först på Elan Wingman 86 CTI, Salomon maverick 88ti, Stance 96, Fischer RC One 82 GT, Völkl Deacon 80, 84 och kombinera någon av dem med
Fischer Ranger 96, Salomon maverick 95Ti, Elan Ripstick 96 black?

Några råd eller förslag på bra kombos?

Se till att de två paren inte hamnar ”för nära” varandra i bredd/egenskaper. Det kommer annars resultera i att ett av paren mest blir stående oanvända.
Det är lite det jag funderar över och första tanken har varit Fischer RC one 82GT eller Deacon 80 i kombination med några lagg med kring ~95.

Det är lite det jag funderar över och första tanken har varit Fischer RC one 82GT eller Deacon 80 i kombination med några lagg med kring ~95.
Är du f.d. tävlingsåkare eller bara erfaren turiståkare som jag?
Om du är det första så är säkert mina åsikter irrelevanta och då kan du sluta läsa här.
Jag trodde fram till nyligen också på att ha ett par typiska pistskidor och ett par bredare allmountain skidor, men upptäckte att allmountain skidorna är bättre på allt utom nypistad morgonpist.
Mina ”pistskidor” är numera ett par 92 mm allmountain och när det har snöat och jag spanar efter lite offpist repor och små avstickare så kör jag med ett par 99 mm skidor (och dessa skulle jag faktiskt även kunna ha som mina enda skidor).

Pistskidorna (80mm) ligger nu längst in i förrådet och kommer aldrig att användas igen. Borde ju sälja dem men vågar inte, för då hänger säkert @fredw ut mig i ”Price check” tråden.:oops:;)

Pistskidorna (80mm) ligger nu längst in i förrådet och kommer aldrig att användas igen. Borde ju sälja dem men vågar inte, för då hänger säkert @fredw ut mig i ”Price check” tråden.:oops:;)

OT: En liten muta så håller jag tyst! :) Jag tror mycket som läggs ut där förblir osålt pga för höga förhoppningar. Bättre med snurr på försäljningen.

Instämmer med PC. Mitt råd till TM är att ta en skida i taget. Deacon 80 är iofs en jättefin skida, men bör nog kombineras med en mer typisk offpistskida (kanske midja 105+ mm) med pistegenskaper. Åtminstone om man "bara" ska ha två par skidor. Eller som PC hittills landat på ett enda par skidor "mitt i".

Det är faktiskt litet lurigt med en "two ski quiver", det har både jag och PC märkt. I mina resonemang landar jag oftare i ett enda par (typ allmountain med bredd och karaktär efter smak) eller tre par skidor (1. hård pist - 2.allmountain - 3. offpist/nysnö/vårslask).
Litet annorlunda säkert för den som nästan aldrig åker i pisten - då kanske en touringskida och en allmountain för rena pistdagar kan vara idealiskt - vad vet jag..
Med två par skidor är risken som sagt kanske att man ändå kommer att luta mycket mer åt att använda den ena av de två eftersom många pistskidor idag har en stor "sweet spot".

Edit: Se t.ex. detta inlägg nedan där Freerides kanske mest erfarne skidtestare beskriver hur han egentligen kan klara sig utmärkt överallt med ett enda par skidor. Kruxet är att det är så personligt att man måste testa ganska många innan man hittar dit! ;-) Och så har det nog gått till i detta fall...

Senast ändrad:
Är du f.d. tävlingsåkare eller bara erfaren turiståkare som jag?
Om du är det första så är säkert mina åsikter irrelevanta och då kan du sluta läsa här.
Jag trodde fram till nyligen också på att ha ett par typiska pistskidor och ett par bredare allmountain skidor, men upptäckte att allmountain skidorna är bättre på allt utom nypistad morgonpist.
Mina ”pistskidor” är numera ett par 92 mm allmountain och när det har snöat och jag spanar efter lite offpist repor och små avstickare så kör jag med ett par 99 mm skidor (och dessa skulle jag faktiskt även kunna ha som mina enda skidor).

Ingen tävlingsåkare utan snarare livsnjutare med barn som så åker mycket i pist. Är ingen parkåkare utan vill njuta av åkningen. Det är kanske så jag ska se det dvs att morgonen med nypistat funkar även med ~90mm och de gör sig ännu bättre när det börjar bli uppkört?
Det är väl mitt andra alternativt dvs ett par skidor för allt och då tittar jag lite på:
Armada Declivity 92Ti
Elan Ripstick black 96
Rossignol Experience
Atomic maverick 95Ti
Fischer Ranger 96 (90)
Blizzard Rustler 9
Blizzard Brahma
Med flera

Salomon Stance 96 (90)
Följt av dessa:
Elan wingman 86 CTI
Fischer RC one 86GT

Kommer inte kunna testa för att hitta rätt så oavsett så blir det lite köpa grisen i säcken.

Letar nu för att det går att få tag skidor till bra priser om man nu inte måste har senaste layouten/trycket på dem (många har ju bara estetiska förändringar sedan förra året).

OT: En liten muta så håller jag tyst! :) Jag tror mycket som läggs ut där förblir osålt pga för höga förhoppningar. Bättre med snurr på försäljningen.

Instämmer med PC. Mitt råd till TM är att ta en skida i taget. Deacon 80 är iofs en jättefin skida, men bör nog kombineras med en mer typisk offpistskida (kanske midja 105+ mm) med pistegenskaper. Åtminstone om man "bara" ska ha två par skidor. Eller som PC hittills landat på ett enda par skidor "mitt i".

Det är faktiskt litet lurigt med en "two ski quiver", det har både jag och PC märkt. I mina resonemang landar jag oftare i ett enda par (typ allmountain med bredd och karaktär efter smak) eller tre par skidor (1. hård pist - 2.allmountain - 3. offpist/nysnö/vårslask).
Litet annorlunda säkert för den som nästan aldrig åker i pisten - då kanske en touringskida och en allmountain för rena pistdagar kan vara idealiskt - vad vet jag..
Med två par skidor är risken som sagt kanske att man ändå kommer att luta mycket mer åt att använda den ena av de två eftersom många pistskidor idag har en stor "sweet spot".

Edit: Se t.ex. detta inlägg nedan där Freerides kanske mest erfarne skidtestare beskriver hur han egentligen kan klara sig utmärkt överallt med ett enda par skidor. Kruxet är att det är så personligt att man måste testa ganska många innan man hittar dit! ;-) Och så har det nog gått till i detta fall...

Det är mycket funderingar och överväger om jag exempelvis borde satsa på en bredd som Fischer RC one 86gt, Elan wingman 86 CTI, Deacon 84 eller om jag ska enbart ska lägga mig kring ~95 för den gör det allt som elan Ripstick 96 black, armada Declivity 92Ti, Atomic maverick 95Ti, Fischer Ranger 96? Jag började åka i förra året efter att ha varit borta från åkning i 10 år och då fick jag åka lånade skidor i form av:
Extrem skis
Project 90
Project 100
Fusion 95
Project 83

Insåg att jag verkligen vill ha nya skidor till i år men det är ju samtidigt inte gratis heller.

Ingen tävlingsåkare utan snarare livsnjutare med barn som så åker mycket i pist. Är ingen parkåkare utan vill njuta av åkningen. Det är kanske så jag ska se det dvs att morgonen med nypistat funkar även med ~90mm och de gör sig ännu bättre när det börjar bli uppkört?
Det är väl mitt andra alternativt dvs ett par skidor för allt och då tittar jag lite på:
Armada Declivity 92Ti
Elan Ripstick black 96
Rossignol Experience
Atomic maverick 95Ti
Fischer Ranger 96 (90)
Blizzard Rustler 9
Blizzard Brahma
Med flera

Salomon Stance 96 (90)
Följt av dessa:
Elan wingman 86 CTI
Fischer RC one 86GT

Kommer inte kunna testa för att hitta rätt så oavsett så blir det lite köpa grisen i säcken.

Letar nu för att det går att få tag skidor till bra priser om man nu inte måste har senaste layouten/trycket på dem (många har ju bara estetiska förändringar sedan förra året).
Jag har inga större erfarenheter av att prova olika skidor, men har fastnat för Salomon QST serien, har ett par QST 99 och ett par QST 92. Superlättåkta och mycket bättre än pistskidor när underlaget blir lite uppkört. Frun älskar sina QST 99 Lumen.
QST har inte metall i fram- eller bakdelen av skidan, och har ”freeride-shape” och du kan svänga av pisten och köra lite fluff när du vill.
Jag har även ett par Enforcer 88 och de funkar också, men är betydligt hårdare och man måste vara mer koncentrerad när man åker på dem så att man inte får bakvikt. De tröttar ut benen betydligt fortare också.
Om du inte tvunget måste hålla 100 knyck i pisten, så räcker QST långt.

Den bra nyheten är att de flesta moderna skidor är bra. Visst, kan ju finnas någon modell som passar din åkstil bättre än andra men man klarar ju även att anpassa sig ganska snabbt. :)
Köp inget för stort tungt och stenhårt bara så är det nog svårt att bli missnöjd.

Om du ens funderar på kostnader så börja med ett enda par nya skidor med typ 88-98 mm midja. Då har du dessutom bättre på fötterna (ha ha ha!) inför ev kompletterande köp nästa år som du kan se fram emot (eller hoppa över om elräkningen blivit för hög). Risken att du då kommer att vilja komplettera med en smalare "pistskida" ser jag som liten.

Om du ens funderar på kostnader så börja med ett enda par nya skidor med typ 88-98 mm midja. Då har du dessutom bättre på fötterna (ha ha ha!) inför ev kompletterande köp nästa år som du kan se fram emot (eller hoppa över om elräkningen blivit för hög). Risken att du då kommer att vilja komplettera med en smalare "pistskida" ser jag som liten.
Förstår vad du menar. Tänkte ev gå på en ny skida samt komplettera med en Fischer RC one 82GT eller Deacon 80 begagnad.

Är så sjukt svårt välja bara.
Fischer Ranger 96
Armada Declivity 92Ti
Elan Ripstick black 96
Atomic Maverick 95Ti
Salomon Stance 96
Är några jag tittar på men finns ju flera än de. Hört mycket bra om de tre översta där valet är svårt. Jag kan definitivt tänka mig förra årets modeller för att ”spara” lite cash. Lade undan pengar förra året för att köpa i år men för det behöver jag inte det dyraste.

Skulle jag endast köra på en skida hela dagen skulle jag välja någon av dessa

Elan Ripstick black 96
Atomic Maverick 95Ti

Det är Atomic som tillverkar Declivity 92 skidan. Atomic frågade dom som var med och utvecklade Maverick 95 TI vilken dom ansåg var den bästa skidan så var allas svar Declivity. Man kan väl säga att Atomic har bra koll vad man ville göra med Maverick skidan.

Senast ändrad:
Skulle jag endast köra på en skida hela dagen skulle jag välja någon av dessa

Elan Ripstick black 96
Atomic Maverick 95Ti

Det är Atomic som tillverkar Declivity 92 skidan. Atomic frågade dom som var med och utvecklade Maverick 95 TI vilken dom ansåg var den bästa skidan så var allas svar Declivity. Man kan väl säga att Atomic har bra koll vad man ville göra med Maverick skidan.
Tack för svaret.
Står och väger mellan
Armada Declivity 92Ti
Atomic Maverick 95Ti
Elan Ripstick 96 balxk
Fischer Ranger 96

Sett infon om att de görs i samma fabrik och att man tittade på Declivity. Bra pris på maverick 95Ti just nu (förra årets grafik).
Varit lite sugen på Deacon 80 och någon av de ovanstående.

Deacon 80 är en jättefin skida (och min egen vardagsskida). Jag valde den för att få mer snits på min carving i pist. Och jag har en fin bredare skida (102 mm midja Rossignol Soul7) att använda för offpist och sluskig vårsnö. Ett par år använde jag den som vardagsskida och hade egentligen inga problem med bredden i pisten (men den är litet för mjuk för hård pist och högre farter).
Men.
Fick jag välja idag så skulle min vardagsskida vara betydligt bredare än mina Deacon80, typ just de andra du tittar på.

Senast ändrad:
Jag har inga större erfarenheter av att prova olika skidor, men har fastnat för Salomon QST serien, har ett par QST 99 och ett par QST 92. Superlättåkta och mycket bättre än pistskidor när underlaget blir lite uppkört. Frun älskar sina QST 99 Lumen.
QST har inte metall i fram- eller bakdelen av skidan, och har ”freeride-shape” och du kan svänga av pisten och köra lite fluff när du vill.
Jag har även ett par Enforcer 88 och de funkar också, men är betydligt hårdare och man måste vara mer koncentrerad när man åker på dem så att man inte får bakvikt. De tröttar ut benen betydligt fortare också.
Om du inte tvunget måste hålla 100 knyck i pisten, så räcker QST långt.
Jag åker ett par QST106, medelåkare, tycker de är riktigt roliga i pisten för mej…

Jag tycker det ska till ett enormt specialintresse för piståkande plus skapligt grova skills om det på nåt sätt ska behövas nåt under 95mm.

Köp Atomic Maverick och berätta här senare hur de var. Jag har själv haft span på dem, men köpte på impuls ett par Atomic Bent 90 (22/23) i slutet av säsongen och hann med två halvdagar innan de stängde. Rätt sköna men Bent är egentligen lite för lätta (och 90 för smala) och hade jag kunnat lugna mig hade jag gått på Mavericks 95 istället (eller K2 mindbender)

Jag tycker det ska till ett enormt specialintresse för piståkande plus skapligt grova skills om det på nåt sätt ska behövas nåt under 95mm.
Jag börjar luta åt det också. En av mina käpphästar är att det gäller *minst* lika mycket för medelgoda åkare som endast åker pist. Vinsten med bredd för en ovan åkare i vanliga förhållanden som perfekt pistad pist, uppkörd pist, varm pist eller litet nysnö på toppen av manchestern överstiger "förlusten" när det är hårt och kallt eller isigt, och skärande svängar kan ju även en instruerad nybörjare få till på en modern bred skida. Det finns ju numera snälla breda skidor som svänger med fina skär utan vare sig stor kraft, hög fart eller perfekt teknik. Men alla håller inte med.

Kommer in sent i tråden men jag ser var det barkar. Sticker in med riskerna att välja två skidor. Är det för nära varandra i bredd så är som sagt risken att ett par väljs bort. Väljer man istället stort spann mellan dem så blir det varken hackat eller malet...båda blir för extrema i normala nordiska barnfamiljsuppkörda backar.

Kör själv på AM 100mm i bredd 185cm längd (179cm, 85kg) Inga problem i de 10min som pisterna är rena/hårda på morgonen, carvar fint. Sedan går de som tåget i allt. Ev byter ner till 95 när det ska bytas men kommer nog aldrig att gå under. Testa dig fram mellan 88-100. Känn efter om du vill ha lekfullhet eller lite mer stabil. Fega inte med längden, den påverkar mycket. Låt även skidan utmana dig. Tänk ett snäpp över din förmåga.

Tror inte du ska stirra dig blind på bredden.
Jag kör på ett par 100mm och ett par 95mm men väldigt olika skidor vilket gör att det blir roligare att byta mellan dem och att ett par inte riskerar att bli stående.
Norse Enduro 100 som med stor radie och ganska mycket rocker och taper, funkar utanför pist och på varierat underlag och i skogen, mycket lättmanövrerad.
Line Blade som är mer pistorienterad och lite tyngre skida mycket rolig att carva med i både branta och hårda pister i varierande svängar men även sköna på mjukt underlag. Skulle kunna tänka mig BC Mirus Cor som alternativ till dem.
Eller varför inter Moose Antler.

Tack för alla svar.
Blev ännu mer ställd idag över vad att välja. Såg att exempelvis Atomic maverick 95Ti med bindning hamnar på ~6000kr nu vilket gör det intressant men även Deacon 80 för 5200kr.
Fischer Ranger 96 verkar inte gå ned i pris just nu.
Samma med Armada Declivity 92Ti som inte heller hade något bra stopp i pris.
Elan Ripstick 96 black tyckte jag mig se något bra pris på men bäst i pris var nog Atomic Maverick 95Ti. Läste något om att den är sämre i lägre farter och att Declivity 92Ti är bättre i pisten men att maverick är lite enklare att åka på?

En säljare kastade även in Nordica Unleashed 98 som ett bra alternativ (en twintip men för 5200kr med bindning) och sa att det är en sjukt kul skida som även funkar i pisten?

Jag är 177cm, 84 kg och undrar lite om jag ska gå på 172-174cm eller för enklare åkning eller värt köra på 180cm?

Tack för alla svar.
Blev ännu mer ställd idag över vad att välja. Såg att exempelvis Atomic maverick 95Ti med bindning hamnar på ~6000kr nu vilket gör det intressant men även Deacon 80 för 5200kr.
Fischer Ranger 96 verkar inte gå ned i pris just nu.
Samma med Armada Declivity 92Ti som inte heller hade något bra stopp i pris.
Elan Ripstick 96 black tyckte jag mig se något bra pris på men bäst i pris var nog Atomic Maverick 95Ti. Läste något om att den är sämre i lägre farter och att Declivity 92Ti är bättre i pisten men att maverick är lite enklare att åka på?

En säljare kastade även in Nordica Unleashed 98 som ett bra alternativ (en twintip men för 5200kr med bindning) och sa att det är en sjukt kul skida som även funkar i pisten?

Jag är 177cm, 84 kg och undrar lite om jag ska gå på 172-174cm eller för enklare åkning eller värt köra på 180cm?

Inte så mycket input men har själv varit lite småsugen på ripstick 96. För mig går den bort pga vänster- respektive högerskida. Så länge de inte lägger en extra kraftig kant och sidewall på innersidan kommer åtminstone inte jag köpa någon sådan skida.

Inte så mycket input men har själv varit lite småsugen på ripstick 96. För mig går den bort pga vänster- respektive högerskida. Så länge de inte lägger en extra kraftig kant och sidewall på innersidan kommer åtminstone inte jag köpa någon sådan skida.
Jag fastnade i den tanken med sedan vet jag inte ifall man behöver bry sig men störde mig på det.

För att rädda till det lite mera så är det nog tre par som är det maximala...
Pistskidor max 75 mm för manchestern på morgonen, under 100 mm som allround och så ett par 100+ för lite kul då det dumpat...
Mina allround är Fischer Watea 96 (Rangern snarlik Watea) och nästa par blir absolut Fischer Ranger med about samma bredd, max 100 mm.
Har även Fischer Watea 106 men de är nog ingen höjdare att vrida in i carvingsvängar i pist. Däremot funkar 96;an riktigt hyfsat där...men inte ens i närheten av mina Rossignol Hero GS-laggar.
Skulle nån tvinga mig att välja (Gud förbjude) ett par av de ovan nämnda så blir det nog mina Fischer 96 som blev kvar.
Under 100 är nog som tidigare nämnts av många de mest mångsidiga...
Inte riktigt bra på nåt men man klarar sig överallt hela dagen.
Fast jag vill absolut INTE vara utan mina Rossignol Hero GS då det är nyputsat.
OM jag var tvungen att välja bort ett par så är det nog de bredaste skidorna som ryker.
Ursäkta och förlåt. 😚

För att rädda till det lite mera så är det nog tre par som är det maximala...
Pistskidor max 75 mm för manchestern på morgonen, under 100 mm som allround och så ett par 100+ för lite kul då det dumpat...
Mina allround är Fischer Watea 96 (Rangern snarlik Watea) och nästa par blir absolut Fischer Ranger med about samma bredd, max 100 mm.
Har även Fischer Watea 106 men de är nog ingen höjdare att vrida in i carvingsvängar i pist. Däremot funkar 96;an riktigt hyfsat där...men inte ens i närheten av mina Rossignol Hero GS-laggar.
Skulle nån tvinga mig att välja (Gud förbjude) ett par av de ovan nämnda så blir det nog mina Fischer 96 som blev kvar.
Under 100 är nog som tidigare nämnts av många de mest mångsidiga...
Inte riktigt bra på nåt men man klarar sig överallt hela dagen.
Fast jag vill absolut INTE vara utan mina Rossignol Hero GS då det är nyputsat.
OM jag var tvungen att välja bort ett par så är det nog de bredaste skidorna som ryker.
Ursäkta och förlåt. 😚
😂 Ingen fara. Min första tanke ett tag var Deacon 80 som kombo med Ranger 96, maverick 95Ti, eller Declivity 92Ti.
Tänkte att Deacon var en lättåkt skida för pist och någon av de andra skulle vara ett bra bredare alternativ för senare på dagen.

Konstigt att ingen nämnt Head Kore 93. Riktigt nöjd med den skidan efter 2 säsonger. Bra allsidig både med grepp samt en av dom bästa skidorna jag testat i lössnön i denna bredd.
Enda jag saknar med den är lite extra lekfullhet i pist, men det är väl priset man får betala för stabiliteten under dom förhållandena.

Någon som provat nya K2 Mindbender 89Ti?

Det är också en skida som verkar lovande och prisvärd med ~6400kr med bindning.

Sitter och jämför några för tillfället:
Atomic Maverick 95Ti som bygger lite på nästa skida som är Armada Declivity 92Ti (en skida jag inte hört något dåligt om).
Sedan finns fortfarande intresse Fischer Ranger 96 men sneglade sist nu på K2 Mindbender 89Ti som såg intressant ut?

Någon som provat nya K2 Mindbender 89Ti?
Japp. Superskön. Provade den i Kläppen under säsongens sista testhelg. Hade köpt den direkt om den funnits på hyllan. Köpte nya Atomic Bent 90 istället som också är bra, men mindbender var strået vassare men också dyrare. Stadium hade den på rea förra veckan till 25% rabatt. Då skulle du ha passat på men nu är det väl black week på gång...

Japp. Superskön. Provade den i Kläppen under säsongens sista testhelg. Hade köpt den direkt om den funnits på hyllan. Köpte nya Atomic Bent 90 istället som också är bra, men mindbender var strået vassare men också dyrare. Stadium hade den på rea förra veckan till 25% rabatt. Då skulle du ha passat på men nu är det väl black week på gång...
Hittat ett ställe som har dem för 6400 med marker Griffon 13 id.
Mitt problem med de olika är att:
Atomic maverick 95Ti verkar bra, carvar, starka, lätta bra både offpist och on men gillar låga hastigheter sämre.
Declivity 92Ti verkar vara grymt bra och har få svagheter.
Elan Ripstick black 96 saknar titanal men verkar kanon men har en höger och vänster skida.
Ranger 96 verkar vara en modernare Rustler 9 och lite lättare men verkar förlåtande och bra på mycket. Freerider testarna verkade gilla Ranger 96 helt.
K2 mindbender 89Ti såg intressant ut efter att jag kollat skiessentials youtube där de hade sämre förhållanden och gillade hur den initierade i sväng men även eller snarare främst isgreppet och hur bra den var pisten.

Fischer Ranger 96 har fått en hel del bra omdömen. Letar också efter något mellan 88-96. Kör mest i pisten och vill ha något när det blir uppkört.

För att utgå från din ursprungsfråga så är du väl ute efter två par skidor. I så fall hade jag gått på en pistskida under 80 mm, samt en AM på minst 95 mm.
För endast ett par skidor så Mindbender 89ti.

För att utgå från din ursprungsfråga så är du väl ute efter två par skidor. I så fall hade jag gått på en pistskida under 80 mm, samt en AM på minst 95 mm.
För endast ett par skidor så Mindbender 89ti.
Visst var det så. Började tveka lite någonstans i mitten tråden efter att en vän och jag pratade. Han tyckte att man kunde uppfylla mycket av båda med rätt skida. Då nämndes Atomic maverick 95Ti som bygger mycket på Armada Declivity 92Ti (inte helt lika med båda ska funka bara i pisten men fördel Declivity 92Ti).
Mindbender ramlade jag nyss in på där jag såg en youtube-video där de körde den som demo och förhållandena var inte optimala vilket kan ge bra känsla hur de funkar. De är inte snygga i mitt tycke men fick mycket bra omdöme för att de var balanserade, trygga, klarade isen i pisten med ⭐️ vilket borde vara bra för förhållanden här hemma. Den var också lätt att initiera sväng och har en radie som ligger på 16.6m så rent teoretiskt vore den ett bra alternativ.
Sedan har vi Fischer Ranger som verkar vara lik Rustler 9 (vilket bara det är ett bra omdöme) men jag har hört lite blandat om den vilket gör den lite svårbedömd (freeride.se verkar gillar den helt).
Så kan jag hitta en skida nu så får jag komplettera senare är väl tanken.

Var i all hast förbi teamsportia som hade kampanj med för varje 1000kr fick man rabattcheck tillbaka med 500 (upp till 5000kr). De hade K2 Mindbender 89Ti hemma i 176cm för 6999kr med marker Griffon 13.
Pris med rabatterna blev stor så betalade 5000kr för skidor och bindningar samt fick 500kr över i presentkort.
Svårt att se att jag ska hitta dem för ett sådant pris ens på black friday?

Så 5000kr för K2 Mindbender 89Ti med marker Griffon 13 😊.

Får tacka alla som tagit sig tid och svarat samt gett mig hjälp. Dealen idag var så bra att jag var tvungen gå på den.
👍👍👍👍👍

Du kommer att dööööööö när du ser tyskarnas BFCM priserna 😀 ;)
Så kan det säkert vara. Vet att det varit kanonpriser men kände att jag ville köpa hemma och priset var riktigt bra ändå (minst 1500kr under det billigaste jag sett och då har det varit 25% rabatt). Är det sjukt billigt så kanske jag kan hitta ett par skidor till 😂👍

Så kan det säkert vara. Vet att det varit kanonpriser men kände att jag ville köpa hemma och priset var riktigt bra ändå (minst 1500kr under det billigaste jag sett och då har det varit 25% rabatt). Är det sjukt billigt så kanske jag kan hitta ett par skidor till 😂👍
Här är länken till videon jag hittade som till stor del avgjorde köpet. 14:45 in på den berättar de om performance och de väderförhållanden som de hade vid test. Mycket bra kantgrepp trots is, stabila, bjuder in till sväng, bra släpp med bakdelen ur sväng.
Fantastisk carving skida sa de också i de förhållanden de hade. Verkar lovande så ska bli sjukt kul att prova dessa.

Tillbaka
Topp