Två Svenskar döda i lavin (St.Anton)

känns inte bra med tanke på att jag ska spendera 7veckor där!

jbdynastar sa:
det står ju att dom åkte off-pist !!! men det är ju förjävligt att man inte är där förren efter 25 min !! i sverige ska dom åka till platsen redan efter 2 min
i sverige kan du komma fram med skotern typ till alla ställen.. tar inte mer än 2 min.
vi pratar om riktiga berg, där det inte finns något annat alternativ utom att ta sig fram med
helikopter.

baksidan på redl, där det hända är inte heller det lättaste stället att ta sig till om
olyckan är framme.

dom gör så gott dom kan. och jag tror inte att dom sitter kvar och dricker glüwein
när lamet går. 25 min till den plattsen är snabbt, med tanke på att väldigt många uppgifter ska tas reda på och man ska släppa av alla som ska hjälpa till.

jbdynastar sa:
det står ju att dom åkte off-pist !!! men det är ju förjävligt att man inte är där förren efter 25 min !! i sverige ska dom åka till platsen redan efter 2 min
Måste verkligen hålla med Bello, vi som har varit där vet vad vi snackar om...
dessutom måste man säkra området så att inte fler liv går till spillo.

Live to Ride

Senast ändrad:
Fan oxå , får inget svar från mina polare i anton...

Någon som har koll på vem det var? Håller på att bli galen!

RIP

De åkte snowboard enligt uppgifter från polisen. För att få reda på vilka det var är det UD som gäller och de lär tyvärr inte lämna ut några uppgifter då de endast brukar underrätta anhöriga etc. Du har nog större chans att få reda på det ryktesvägen av folk på plats i St.Anton...

Jag blev sjukt orolig först. Fick dock tag i min kompis som är i St.Anton. Han hade tydligen suttit i samma kabin upp som grabbarna som omkom. Min kompis valde dock att inte åka på baksidan av det där berget. Väldigt olyckligt detta. R.I.P

Fick precis höra att en jag känner åkte på samma ställe och dom hamnade i en mindre lavin men klarade sig, någon timme efter hände detta. Usch, vilka tillfälligheter :S

Shit... alltid lika tråkigt. Var på Rendl var det? Säsongare eller turister? Någon på plats som vet? R.I.P on the great powderfield in the sky...

Enligt expressen så var den ena skidåkare och den andre snowboardåkare, hursomhelst är det hemskt för alla inblandade.

hinterer? Nästan en regel att nån dör där varje år... tragiskt.

shit rip

det verkar ju alltid vara svenskar som dör?

Det var två stycken säsongare som dog, båda e aktiva i säsongarlivet i st anton. tre åkte med en blev hittat, tcå av dem hade all lavinutrustning en hade inget, de satt stilla på ett krön o scoutade/njöt av utsikten. De var off-pist men inte så långt ifrån pisten

jag känner ingen av dem men har traffat båda kort.
däremot känner flera arbetskompisar dem nära.

Tankar går ut till deras nära.

jbdynastar sa:
Att det tar 20 - 25 minuter innan organiserad räddning är på plats är realistiskt även i Sverige. Vår största chans är att bli räddade av våra kompisar - kamraträddning. Vi kan tyvärr inte förlita oss på skidpatrull när det gäller laviner.

Tillbaka
Topp