Twin tip!?!?

peeetah

Ny medlem
Twin tip!?!?
har mkt svårt att bestämma mig vilka skidor jag ska köpa..
vill ha ett par twin tip som är allround skidor men jag vet inte riktigt vilka ska köpa.. väljer mellan 1080, mad trix mojo, atomic tweak, ross bc, armada.... men vet inte vilka jag ska köpa.. vill oxå att dom ska fungera i off pist..
ge mig tips!!

// jon wannabe..=)

Twin tip!?!?
Jme:

För att vara lite perfektionist vill jag tillägga en sak.

Det heter självklart twintip, men om man ska gå efter alla konstens regler i engelskan, så bör det heta twin tip.

Detta på grund av att engelsmännen/amerikanarna så gott som alltid skriver isär ord som man tycker borde vara sammansatta.

Twin tip!?!?
Jag kör på ett par av årets Salomon 1080 (171 långa).
Måste säga att dom är riktigt allround. Riktigt bra i pisten, stabila i hopp och landningar och hyffsat breda i midjan. Mycket stor skillnad mot de 720 jag hade förra året.
Har kört med dom i allt från halvmeters lös-snö i Engelberg till isiga pister i Åre.
Är dom bara nyslipade så biter dom bra även i hård pist.

Twin tip!?!?
m4dtr1x och alla andra jon wannabes som ställer den här frågon om och om igen: Sök i forumet! Det är fullkomligen sprängfyllt med svar om vad som är häftigast just nu...

Axl89: Lyft inte trådar som är över ett halvår gamla!

Jibbisch, Antzz: Helt otroligt konstruktiva inlägg! Motiver det ni skriver eller håll käft, för era inlägg här ovan och dylika hjälper ingen!

kw - som är skitarg över att freeríde blir mindre och mindre användbart när det gäller att få svar på frågor

Twin tip!?!?
HAHA, shit. Antzz du har fått värsta coolingen på nacken, J-DAWG. Va har han för storlek på kläderna tror du. XXXXXXL och dom största brillorna antar jag. Han lärde sig säkert safety grab för 2 veckor sedan och sen köpte han dom skidorna han trodde var bäst o hoppa med, p3. Killen har visserligen fel. P3 är enligt många den bästa twintipen i år. Den breda och relativt mjuka noosen gör att skidan är följsam i puder till och med bättre en teneighty enligt en säljare jag talat med som sålde båda modellerna! J-DAWG antar jag inte är den bästa puder åkeren heller! (vart var pudret någonstans? Romme alpins snökanons puder kanske!?)

Twin tip!?!?
ollefjall, Där slog du huvudet på spiken!!
Och med de orden menar du alltså att du naturligtvis är jon olsson / anja person eller? Du måste ju vara hur grym som hellst!!

Tillbaka
Topp