Twintip för både jibbing och offpiståkning

• Trådstartare Trådstartare Spindoctor
  • Start datum Start datum
S

Spindoctor

Guest
Tjena alla skidåkare!
Jag tänkte köpa mig ett bra par skidor för både hoppning i parken och offpist-åkning. De ska vara stabila och inte skaka och hoppa när man åker snabbt offpist, men de ska inte heller vara allt för stela och otympliga i bigjumpen. Nåt bra tips?

Tack för tipset, men jag tror jag hellre skulle vilja ha ett par hårdare skidor som klarar is bättre. Jag åker mest i Åre nämligen...

ett tips är att vänta tills början på nästa säsong. då kommer det flera nyheter...

völkl g4 är hyfsat med twintip på, det går att åka fakie, lite tunga när det gäller att snurra men dom piskar det mesta i offpisten (inte mycket som drar om dem i pisten heller för den delen)

Jag har köpt ett par Extrem AK4 och de är jag mycket nöjd med, har du inte provat dem ännu så tycker jag du ska ge dem en chans. De fungerar riktigt bra i pist för att vara så pass breda, men det är i pudret de är som allra bäst.

Fungerar bra att hoppa med också, fast naturligtvis inte lika lätt som en ren två-tip på 150-160cm, men det är ju inte det du frågar efter heller ;)

Annars, som nån sa ovanför, det kommer mycket nytt inför nästa säsong på den här fronten. Att vänta och se kan löna sig... Völkl, Ross och K2 kan du ju hålla ögen på. *hint*

Viktigast av allt enligt mig är iaf att prova skidorna _innan_ du köper dem, skippa den lokala sporthandeln och far till nån skidort alltså ;) Sen provar du flera olika modeller som du är intresserad av, det är faktiskt större skillnad än vad man skulle kunna tro (och ingen skida passar alla åkare...)

/Yada

Tillbaka
Topp