Twintip längd...

Twintip längd...
beror på hur stora pjäxor du har för bindningen måste få plats på skidan

Twintip längd...
jag väger 65 kg :S men det går upp jo har åkt sen jag var fyra men inte med twintips jag åker offpist offtas brevid väggen vänster om man står nere :P så det e ganska brant om det nu spelar roll.. ska börja lära mig åka park.. men e bäst med pist. sen har jag storlek 46

Twintip längd...
förstår ändå inte frågan riktigt, är du ute efter extremt korta skidor av någon speciell anledning?

Twintip längd...
du kan åka på 110 cm om du vill man varför vill du ha så korta??????

Twintip längd...
asså det är att jag vill veta vad det finns för skidor man kan ha så man har mer att välja på för jag har inte råd med helt nya skidor.. jag vill både att det ska kunna gå att åka i pist bra plus att det ska va bra att åka i puder

Twintip längd...
Fan ta ett par runt 180, så har du lite åkegenskaper kvar... Jag hade personligen kört på något runt 185, men det är ju jag...

Twintip längd...
Salomons teneighty eller K2:s Public Enemy är såna som funkar lite överallt...pist, park o puder. Just om du ska snurra mycket i hopp kan det kanske va skönt ha lite kortare skidor, men det är gott ha lite längd på dem när man ska åka..., så inte mer än 10 cm kortare än din längd skulle jag rekommendera!

Twintip längd...
runt 180-185 skulle jag nog välja om jag var du. men det väljer du ju helt själv, det är en smaksak också. men för att få lite offpistegenskaper skulle jag nog välja uppemot 185 i alla fall. du vill kanske inte åka runt på ett par 210 twintip?

Tillbaka
Topp