Salomons teneighty eller K2:s Public Enemy är såna som funkar lite överallt...pist, park o puder. Just om du ska snurra mycket i hopp kan det kanske va skönt ha lite kortare skidor, men det är gott ha lite längd på dem när man ska åka..., så inte mer än 10 cm kortare än din längd skulle jag rekommendera!