TwinTips - 1080?

Gustaf_L

Ny medlem
TwinTips - 1080?
Tjena!
Någon som har något att säga om denna skidan(1080). Är den något att ha jmf med t.ex. atomic beta ride 11.20 i pist?

Jag har problem att välja vilken skida jag skall köpa...

Jag åker mest i vanlig pist men hoppar då och då. Därför
vill jag ha möjligheten att göra detta och funderar alltså på ett par twintipskidor.

Är 1080 något att ha i vanlig pist? Jag väger cirka 66 kg och
är 1,78 m lång. Skall man ha 169 eller 177 på skidorna då?

Som sagt, jag åker mest i pist.

TwinTips - 1080?
du ska ha Dorion 169 helt klart, jag är 183 och kör på dom. Svin skojiga skidor, som funkar i allt, nu har jag iof inte klämt så mycket puder dock men det lilla jag provat så var dom kanon

TwinTips - 1080?
Jadu!
11.20 är ju grym i pist, utanför pist och i uppkört. Har mycket svårt att tänka mig att 1080 slår den på fingrarna där. Skall du hoppa/snurra/landa baklänges är väl 1080 att föredra, men visst går det att hoppa med 11.20 också, baklängeslandningar kanske inte är att rekommendera men men, svåra val. Finns möjlighet så är det såklart bra att testa. Kör själv på 180cm 11.20 o väger 76kg och är ganska prick 170cm i strumplästen.
Patan

TwinTips - 1080?
Varför ska du ha just 1080 twintip, den enda den duger till är att hoppa med. Den är på tok för mjuk och börjar fladdra om man åker fort, köp Dynastar concept istället den funkar bra i princip överallt. Sen har jag hört att Scott P2 ska va ganska allsidig men det vet jag inte då jag inte testat den.

TwinTips - 1080?
Du ska ha 1080:n.. jag älskar den. Fast tänker du bara pressa manchesterpist så finns det ju andra alternativ. Kolla upp Heads twintip skida som Jon Olsson åker på. Det verkar skoj.

Tillbaka
Topp