TwinTips å längd

pettter

Medlem
TwinTips å längd
tänkte köpa ett par twintips.. undrar hur långa dessa bör va i förhållande till mig.. känns ju som att det borde vara betydligt kortare än de vanliga. eller?

gjorde nån guide som sa att jag borde ha en 180 centimeter.. funkar de? .. lagom? även fast de är så att jag är 195 lång?

TwinTips å längd
?? mest rails, grabs å snurrar..gott å gott vad kan tänkas göra med twintips.. men skida har jag ingen aning om.. men du skulle köra på 1.80 inte +- nått??

du råkar itne sitta med något skidtips också eller?? :) . helst kanske inte det dyraste du kan komma på.. kassan är inte direkt den största nu =/

TwinTips å längd
ok, men jag tänkte om du ska köra offpist typ så ska du ha en bred skida å då kanske 180 cm är för kort om du väger över 100 kg typ.. jag köpte ett par helt nya madtrix-04 för 4700.. de va bra pris för den.. men satium hade ju ett lager med förra årets madtrix för 2500kr..

Annars så kan du ju köpa ett par beggade skidor..

men men, kör du mest i pisten å railar å hoppar så ska du ha en twintip med mittmonterad bindning..

Annars så kan du sätta bindningen nånstans mellan den anvisade placeringen å mitten så blir det mer en allround skida..

Du kan ju kolla i butiker där d bor annars så ser du om dom har några bra erbjudanden på twintips, tex på förra säsongens skidor osv. så kan man ju pruta också :)

mer frågor? ;)

TwinTips å längd
jag vill bara säga att de två skidorna jag tycker att du ska satsa på är MadTrix eller 1080.. själv är jag 188cm lång, väger 95 kg och kör på ett par 1080, 181cm långa..jag tyckar att dessa skidor passar mig utmärkt, men kunde dock velat ha haft lite mer bärighet i puder.. men det är väl bara att börja banta..lycka till med valet..

TwinTips å längd
Hej.. drar upp tråden igen, har ju trots allt inte köpt dom än. Har fått ett sjysst begpris på ett par 178.. kommer hålla mig i pisten, men är närmare 2 meter nu.. Ska man slå till eller gå upp ett par cm ?

TwinTips å längd
Om du inte ALLS ska köra puder så kan du lätt ha 181 långa 1080 eller ett par Mad Trix. Men ska du kanske köra lite puder så förslår jag ett par Pocket Rocket eller motsvarande 175 långa. De är tillräckligt korta (och mjuka i PRs fall) för att kunna ha RIKTIGT kul i pisten och parken, och tillräckligt breda för att kunna köra puder trots att de är "korta".

TwinTips å längd
2 meter?! kör iallafall på ett par 190cm då allt blir roligare du KAN köra puder med effekt och alla trick är coolare med långa skidor. Själv är jag 156cm och ska köra på ett par Fujative 159cm...

-peace-

Tillbaka
Topp