Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jo. Det inte bara räcker. Det är det du ska göra. Även om det är en stor skada ska du inte bygga upp något där om jag förstår bilden rätt. Se till att välja ett lim med lång härdningstid bara. Dvs INTE snabbepoxy med 5-10 min härdningstid, utan minst 2 timmar och gärna 10-15 timmars härdningstid. Problemet med de snabba limmen är att de inte blir lättflytande vid värmning och att limmet inte hinner riktigt sugas upp av omkringgivande material innan det härdar. Värm brädan med hårtork innan du applicerar limmet så kommer limmet att bli lättflytande och rinner in i minsta vrå. Pressa sen ihop med rejält tvingar och pressblock. Och som vanligt... " you can never have too many clamps". Glöm inte att maskera också, för limmet kan vara riktigt svårt att få bort om det rinner ner över brädan/skidorna under härdningen.Snowgubbe sa:Tacksam att ni tar er tid att svara.
Räcker det inte med att se till att få in epoxy under matrialet som har släppt och sätta det under press?
Ögonen kan luras ibland. Det såg ut som att topsheetet hade skavts av och att du ville bygga upp det material som var bortslitet. Om det bara har fläkts upp så är precis som övriga skriver som gäller.Snowgubbe sa:Tacksam att ni tar er tid att svara.
Räcker det inte med att se till att få in epoxy under matrialet som har släppt och sätta det under press?
Lita inte på Clas Ohlsson-limmen som anger 2 timmar heller. Det är som att försöka fylla havregrynsgröt i hålet. Har bråkat med monteringar och annat som känts helt hopplösa tills jag fick tag i lamineringsepoxi och förstod just hur enkelt och smidigt det kan vara.MnO sa:Se till att välja ett lim med lång härdningstid bara. Dvs INTE snabbepoxy med 5-10 min härdningstid, utan minst 2 timmar och gärna 10-15 timmars härdningstid. Problemet med de snabba limmen är att de inte blir lättflytande vid värmning och att limmet inte hinner riktigt sugas upp av omkringgivande material innan det härdar. Värm brädan med hårtork innan du applicerar limmet så kommer limmet att bli lättflytande och rinner in i minsta vrå.
Ska bara nämna något gällande härdningstid.MnO sa:Jo. Det inte bara räcker. Det är det du ska göra. Även om det är en stor skada ska du inte bygga upp något där om jag förstår bilden rätt. Se till att välja ett lim med lång härdningstid bara. Dvs INTE snabbepoxy med 5-10 min härdningstid, utan minst 2 timmar och gärna 10-15 timmars härdningstid. Problemet med de snabba limmen är att de inte blir lättflytande vid värmning och att limmet inte hinner riktigt sugas upp av omkringgivande material innan det härdar. Värm brädan med hårtork innan du applicerar limmet så kommer limmet att bli lättflytande och rinner in i minsta vrå. Pressa sen ihop med rejält tvingar och pressblock. Och som vanligt... " you can never have too many clamps". Glöm inte att maskera också, för limmet kan vara riktigt svårt att få bort om det rinner ner över brädan/skidorna under härdningen.Snowgubbe sa:Tacksam att ni tar er tid att svara.