Tyrolia eld 14 eller look px12?

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 50799
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 50799

Guest
Hej

Ska montera ett par bindningar till ett par armada t-hall, ska montera dom på en lokal skidbutik och dom hade typ 3 olika sorters bindningar.. Dom var Tyrolia eld 14 (1000kr) Look px12(1900) och salomon sth12 (1900). Det lutar åt tyrolia pga priset. Har dock inte hittat några recensioner på dessa och undrar om någon har testat och kan skriva lite om dom? Skidorna ska monteras imorrn så snabba svar skulle vara bra :)

Prisskillnaden på 900:- tycker inte jag att PX12'an är värd, och tådelen på STH12 har en del att önska... En tyroliabidning med fjäder til 14 har några år på nacken, och det är troligtvis därför den är lite billigare. Kan inte riktigt avgöra vilken det är (Elan's versioner av tyroliabindningar brukar kallas ELD, därav frågetecknen...). Sök på Elan ELD 14 så borde du hitta mer!

jo jag vet att priset inte är så bra, men det är den ända lokala skidshoppen som kan montera så.

köp iaf inte z12, köpte scott p3 skidor + z12 bindningar. Båda bindningarna har pajat nu efter 5 dagar. Första pajade samma dag som jag köpte dem och jag åkte in nästa dag och fick de reklamerade, den andra pajade idag. När den första gick sönder sa de i butiken att de var felmonterade från början. Men men, antar att det bara var därför... kanske

Har själv kört på Tyrolia (Elan, Head, 4frnt) eld 14 och har inga negativa saker att säga om den, löser ut när den ska o.s.v.. Måste säga att 1000:- var ett rätt bra pris på den bindningen. Skulle absolut hellre ta den, än en px12a för 1900:- Ett snäpp högre DIN-skala är ju riktigt värt. Salomonbindningen har jag inget att säga om då jag inte har testat den.

nån som vet hur man ställer in förspänningen på eld 14?

Tillbaka
Topp