UCPA 2015, vilket resmål?

whippo

Ny medlem
Hej!

Är en erfaren snowboardare som tänkte testa UCPA denna vinter. Är enbart intresserad av offpist och det finns en del att välja på. Reser ensam och det är därför jag väljer att resa med någon arrangör och för att få bergsguide att hitta de bästa platserna. Listar upp de olika valen jag funderar på.

Les Arcs - Branta korridorer
Les Arcs - Offpist Snowboard
Val d´Isere - Offpist Snowboard

Vad är era erfarenheter av UCPA och deras resmål? Kanske det finns andra bra allternativ, både med UCPA eller andra arrangörer?

Just nu lutar det åt branta korridorer, färre deltager (mindre väntan tänker jag) och utmanande åkning. Tar med mig egen utrustning, bräda, skor, lavinrygga...

Har tidigare varit till Japan, Iran, Alperna m.m.

Hej,

Tycker även du ska titta på safari i Serre Chevalier, gjorde den resan med bräda förra året och det var riktigt bra. Dock är Serre väl sömning... Har även testat Valdi och det är sweet, centret ligger 5 min. promenad från stan och bra After Ski, fokuserade åkare och generellt bra käk. Har alltid haft bra åkning med UCPA, det är lite personberoende på guidesidan men med SAnowboard Offpist brular det ändå vara en hög nivå och inte alltför mycket "control your speed!" :D Enda negativa är att fransmännen i Offpist gruppen sällan håller Expert -nivå :mad:

Jag kommer återgå till UCPA efter att ha testat Xtravel -14 då jag inte fullt ut fastnade för deras Road trip -koncept, även om de som arrangör är grymma :)

Tack för tipset submariner. Ska kolla upp safarin.

Hoppas någon dyker upp som testat branta korridorer.

Åkte för ett par år sedan med Xtravel till Japan, grym åkning och guider men då var det blandat med skidåkare och snowboard vilket inte var det bästa. Vi tänker i lite annorlunda linjer och har inte samma möjlighet att staka, speciellt inte när det är bottenlös puder. Ska bli roligt att testa att bara åka med andra brädåkare vilket jag aldrig har testat, skönt att slippa vänta och få åka och plocka skidor åt folk... ;)

Jag åkte Snowboard offpist i Valdisere förra säsongen och i Val Thorens året innan. Supernöjd med båda resorna men mer troligt att jag åker tillbaka till Valdi pga bättre läge på centret och mer möjligheter till fin skogsåkning vid lite sämre väder.

Åker också ensam och hamnade med bara fransmän i gruppen nu senast. Faktiskt inga problem med språket fastän jag bara kunde två ord på franska. Jag kan fyra nu. Tempot och nivån var lägre än året innan när det var mixat svenskar/frassar.

I år siktar jag på snowboardsafari i Serre i Februari. Och/eller Valdi alt. Les arcs. Inga branta korridorer dock - det är jag för gammal och feg för.

Senast ändrad:
Det blev branta korridorer i Les Arcs. Bäst att passa på innan man fyller 50 och kanske blir feg. Nu blir det bantning och lite fys-träning innan resan.

Tillbaka
Topp