Tjena!
Åkte med UCPA till Serre Chevalier för 2 säsonger sedan.
Just då var det fruktansvärt dåligt med snö där så det drog ner betyget en smula, men om årets "Kung Bore" bestämmer sig för att dumpa ordentligt så tror jag att Serre är bland de bättre ställena att åka till med UCPA.
Centret är jättebra med galet gott käk och rutinerade, trevliga och bra guider. Har hört att de just fått nya lagg också vilket är trevligt.
Åkningen är egentligen 3 system som är ihop byggda. Bäst offpist hittar du i omrodet Monetiér le Bains åt höger sett nerifrån dalen. Bra och liftnära offpiståkning. Om du mot förmodan skulle tröttna så ligger La Grave ca 30 min bort med buss..
Allt beror ju lite på vilken sorts grupp du hamnar med, men i min dåvarande grupp åkte vi pist endast första dagen, sedan åkte lavinutrustning och fetlaggen på resten av veckan!!
Mitt tips är helt enkelt Serre Chevalier (OM vädret blir bra!). Serre har otroligt många soldagar per år, men det tar ju även lite stryk på nederbörden om man säger så. Det bästa man kan göra är väl att ha is i magen och boka sent, men då riskerar man att bli utan resa. UCPA är populärt och resorna försvinner fort..
Lycka till!