UCPA till serre chevalier?

Johan555

Ny medlem
Tjena!
Kolla alpresor i mars månad och fastna för ucpa, sjukt bra pris och bra destinationer.
de ingic käka bergsguide boende liftkort buss för runt 9000 till alla franska orter typ!
han jag snacka med rek serre chevalier?? vet inte hur de är?är skid åkningen bra? och hur är afterskin och festen?
ha de gott/Johan

Hallå du! Var i Serre med UCPA vid nyår för två år sen. Med hjälp av guiden som kunde hitta de absolut bästa ställena i området, fick vi grym piståkning och även mycket bra offpist bland lärkträden. Var ioförsig gott om snö vår vecka..
Centret ligger precis vid liften vilket är ett stort plus. Trevligt folk där, guiden var dock lite kass på engelska. Jag har själv funderat på att åka dit igen, men har inte blivit av.

Festen var dock nästintill obefintlig i denna by. Man kan ta sig bort till det andra svensk hotellet för lite afterski, men inte mycket att hänga i julgranen!
Välj serre för härlig lärkskog, mycket sol, bra pister och gemytlig by!
Välj UCPA för bra guider, bra pris, bra mat och trevligt folk!
Lycka till!

Tack så mycket för bra svar!
ví är ju sugna på fest också,så tror de lutar åt val thorens...dock fanns inte offpist altenativet där,men de får man väl lösa på plats.

Tjipp!

Var i Serre en vecka för typ 4 år sedan med UCPA.
Precis som freddel håller jag med om att själva "partajjandet" lyser lite med sin frånvaro.
Men är det mycket folk så blir La Vielle Ferm (drivs av Langley) ganska så najz.

Åkningen är kanon... OM det är mycket snö. Serre ligger i ett litet microklimat läge som innebär att det oftast är fint väder. Och med fint väder menar jag sol. Nu är det väl kanske inte just det man längtar efter som skidåkare, men det kan ju vara trevligt ibland.
Men när ovädren rullar in söderifrån så får Serre ofta en helt sjuk mängd med snö.
Och det är då man skall vara på plats!
Med UCPA´s guider så blir det rena rama himmelriket!
Men det gäller ju att pricka rätt och att ha lite tur oxå..

Dessutom kan du lätt och snabbt ta dig in i Italien, eller varför inte en sväng till La Grave!

Good Luck!

Tjena!

Har varit I Serre med UCPA och håller väl med föregående skrivare lite. Har också varit I Val Thorens flertalet gånger med UCPA och bara för att inte offpist alternativet finns för Val Thorens med UCPA så innebär det inte att det inte åks offpist.
Välj expert gruppen och om vädret tillåter kommer det åkas offpist med guiden mer eller mindre varje dag. Så dt är inget att oroa sig för.

Hoppas att ni får en bra vecka.

Tillbaka
Topp