Jag har rest med UCPA och var ganska nöjd. Jag åkte ner ensam och träffade trevliga människor på vägen ner i bussen. Rummen vi bodde i (Argentiere) är sunkiga, med lite flagnande färg och liknande. De gemensamma badrummen var däremot fräscha. Mne men, det är inte boendet som är huvudsaken.
Frukosten är kanonbra, likaså lunchpaketen. De mackorna man får göra liknar ingenting annat, säkert 25 olika pålägg att välja mellan. Middagen håller inte alltid lika bra klass, men oftast är det gott och man får äta så mycket man orkar....BRA! Sen att de har en stor ostbricka med alla franska ostar man kan tänka sig efter maten får ses som en stor bonus.
Så till guidningen, jag åkte snowboard den veckan i den "bästa" gruppen vilket tyvärr inte var så kul. Eftersom det fortfarande är ganska få brädåkare som åker med UCPA så går det inte att göra så många grupper....följden blev att jag hamnade i en långsam grupp som jag inte åkte med så mycket. Guiden var däremot mycket duktig och gjorde det bästa av situationen och visade oss härlig off-pist. De som däremot åkte skidor den veckan var mycket nöjda tror jag, skidåkarna delas in i 6 olika svårighetsgrader, så hamnar man alltid med jämnbördiga. F+ gruppen fick tydligen slita ordentligt hela dagarna.
Annars funkade allting bra, bussarna var sköna, det gick inte åt mycket pengar utöver de 6000 man pröjsade osv, guiderna var bra, reseledarna var bra.
En varning dock, eftersom det hela liknar lite av ett vuxenkollo, är det en del skogsmullemänniskor som har en tendens att söka sig dit. Men å andra sidan fanns det en del tuffa killar också, som jag.
Lycka till med resandet!
>> RR <<