Tja!
Min erferenhet av UCPA är enbart positiv. Jag åkte på en standardresa med dom till ValT för några år sen och blev överraskad. Deras guider gjorde skäl för namnet. Kunde verkligen åka lagg och gjorde det. Vi åkte allt man normalt gör. Couloirer, dropp, funpark, way off pist och härlig snabb piståkning. Bara det att det blir så mycket effektivare med en guide som hittar och har bättre koll på lavinfaror än man själv. Åtminstone min guide var grymt bra på att åka och lagom sjuk i huvudet för att man skulle utvecklas. UCPA tillhandahöll även säkerhetsutrustning för dom som inte hade egen, men det ska du kanske inte räkna med.
På kvällarna hittade dom också rätt skojiga grejer. Hopptävling, cabaré m.m.
Boendet var halvsunkigt men OK. Maten väldigt mycket och god. Minst tre rätter till lunch varje dag. Enda minuset var att det just den gången var väl många sångglada akademiker med vilket förstörde en del kvällar. Men jag kunde ju resa mig upp och gå så...
Mitt tips är luta dig tillbaks och drömma. Du har säkert en bra vecka framför dig. Om inte är det i alla fall jäkligt prisvärt.
En grej till. UCPA lånar ju ut skidor också. Kan ju va bra att ha om man saknar. Det var OK grejer men inget extra om jag inte minns fel. Men dom hade några par demoskidor också som man fick testa.
Sista jag vill säga är att det är verkligen Tout Compris vilket är jäkligt skönt på semestern. D.v.s. ingen kräver dig på extra stålar för ett arr. Undantaget från regeln är Rommen med dess mindre fina kusiner.
Your Obedient Servant