Ultimata bussunderhållningen?

latjo sa:
1. Ljug om att du är utbildad reseledare / guide / geografilärare och ta micken och guida hela vägen ner. Gjorde jag i 7:an mellan Jönköping och Örebro en gång. Mycket uppskattat och bra träning för din kreativitet eftersom du måste hitta på allt du säger.

2. Lär dig något - typ bestäm dig för att lära dig franska / tyska osv och gör det sen!

3. Lär känna nya människor, alla är så uttråkade att de kommer bli sociala.
jag lärde mej det arabiska alfabetet en gång när ja åkte tåg 9 timmar:D

Allmänt dampa loss. Mycket hög musik, mycket dans. singstar i micken längst fram i bussen. snacka med busschaffisen, moona bilar bakom etc. etc. finns hur mycket som helst :)

Titta ut. Jag såg en tvåhövdad häst någonstans i Washington när jag åkte 19 timmar med buss efter min första säsong.

Kika på medpassagerar. Grannen på samma buss hade en plastlåda i ryggsäcken som han tog upp ibland och så klappade han på något i lådan. En spindel, ödla eller orm.

Börja med 1 och mulitplicera med 2. Multiplicera faktorn med 2, och så vidare. Höll jag på med när jag lärt mig räkna, innan jag kunde multiplikationstabellen. Jag tog bara dubbelt så mycket.

kanske sa:
Sätta på sig pjäxor och skidor, ställa sig längst bak i mittgången i klassisk störtloppställning och vänta på en inbromsning

OBS. Bör ej utföras utan ett halvt flak öl i blodomloppet. Hjälm rekommenderas också.
haha det värkar fan as skojj =D

Älskar långa bussresor till alperna. Första flaket brukar införskaffas på färjan Helsingborg-Helsingör, varpå sprit införskaffas på rödby-Puttgarden-färjan. Resan går betydligt snabbare med mycket alkohol i blodomloppet. Ta med en i-Podhögtalare och lyssna på musik, brottas med kompisarna. Va så allmänt grisig du kan. Fjärta ljudligt, olla polarna i panna när de sover mm.

Jag och tre polare skulle upp till Stryn i somras och var helt ensamma på bussen ända från Oslo till Stryn. Var en sån där riktigt stor långfärdsbuss så ni kan tänka er att vi hade roligt där, fyra grabbar helt(!) ensamma på bussen. Bla så placerade vi oss i varsin ända av bussen och kastade frisbee rakt genom under färden. En annan roligt grej som en av de nämnda kompisarna från Strynresan gjorde på bussen på väg upp till Hemsedal under skolresan i ettan var att sitta och fotografera sin balle och sitt anus och därefter bluetootha ut bilderna. Ni kan tänka er att det var en del förvånade ansikten i bussen när bilderna skickades ut.

Tillbaka
Topp