Ultimata ryggsäcken, borta?

Nosskire

Medlem
Vad f*n har Dakine gjort med deras Helipack 20 L ?

På den nya modellen så har de ändrat systemet för hur man sätter fast brädan och de har gjort den nedre remmen för kort! Går inte att spänna fast sin bräda lodrätt längre :(... Min 3 år gamla fungerar ypperligt och de borde inte ha ändrat systemet.

Någon som har något att invända? Har försökt ringt till Dakine för att få svar på frågan men kommer inte fram...

Någon som har tips på en ersättare för ryggsäcken? Spänna fast brädan lodrätt är prioriterat!

Senast ändrad:
Hmm, jag har inte testat den nya. Jag har förra årets 20l och den funkar ju utmärkt så varför dom skulle ändra på den annat än nya färger vet jag inte :S Men det kanske bara är ändrat på snowboard fästet, jag åker skidor.

Pro 2 modellen kanske funkar bättre? http://www.dakine.com/snowboard/packs/snow/pro-2/ där står det ju iaf att man kan sätta brädan både vertikalt och horisontalt + att den är lite större :)

Senast ändrad:
8100-580_HELIPRO_FTR2.jpg

detta funkar alltså inte?

eller så här..

8100-580_PROII_FTR2_09W.jpg

Senast ändrad:
Exakt. det första fungerar INTE på brädor som är bredare än cirka 24. Den nedre spännremmen är för kort. Inte alls som det var på förra årets och de äldre..

Heli 2 är för stor tycker jag :/

Snowgod sa:
Gör remmen längre då! Det borde ju vara en smal sak att fixa en skarvbit.
Problemet är att spännerna ofta är 3 cm, dvs det bygger för mycket enbart med själva plastbiten. Ska nog förlänga biten remmen själv är lösningen... Men förstår inte vad Dakine håller på med :S

ruttet diagonalt spänne för skidor också. Blir snefördelad vikt med bakmonterade skidor och mina fetlagg går inte ens i. Fungerar dock bra att sätta dem som en bräda lodrätt.

Förstår inte varför den ryggan är så jäka hyllad, jag är iaf inte nöjd med min.

Tillbaka
Topp