Underroterad front, högerben-högersida smärta

eHogstrom

Aktiv medlem
Yo! Börjar nu bli orolig om jag kommer kunna åka skidor till nästa helg.
Den 14december lärde jag mig front och underroterade 2 gånger varav en gjorde riktigt jävla ont i benet. Dom första dagarna haltade jag och gick med benet lindat för stadga, det har ju helt klart blivit bättre nu än vad det var förut men jag vågar fortfarande inte åka skidor då det gör ont om jag lutar mig bakåt i pjäxan.

Det gör ont på högersida av högerbenet, från fotknölen en bit upp innan pjäxkanten.
Från början av fotknölen till lite bakom benet också, väldans svårt och förklara då jag inte kan pricka ut smärtan sjv riktigt. Det bränner till och jag chansar på att det är någon muskel då det ibland säger ifrån och benet bara faller ihop (endast när jag har pjäxan på mig).

Hur återgärdar jag detta till nästa helg? Vad är det jag kan ha dragit på mig för något dåligt?
Någon allvarlig skada tvekar jag på då det är 100gånger bättre nu än vad det var för en vecka sedan och jag kan ju gå helt normalt osv, bara när jag tar på mig pjäxan det blir jobbigt. Nå vad tror ni är det bästa jag kan göra?

Senast ändrad:
du borde boka tid hos en läkare och gå och kolla upp det! man ska aldrig vänta med skador.. känner du att nått är fel, kolla det! ju fortare man får veta vad det är, desto fortare kan man göra nått åt det!

att bara gå och vänta är ju ingen lösning i det långa joppet..

så kolla upp det, är de nått allvarligt så får du veta det, annars är de bara att härda ut och hoppas på att du blir bättre!

lycka till :)

jeppenator sa:
du borde boka tid hos en läkare och gå och kolla upp det! man ska aldrig vänta med skador.. känner du att nått är fel, kolla det! ju fortare man får veta vad det är, desto fortare kan man göra nått åt det!

att bara gå och vänta är ju ingen lösning i det långa joppet..

så kolla upp det, är de nått allvarligt så får du veta det, annars är de bara att härda ut och hoppas på att du blir bättre!

lycka till :)
Saken är ju den att jag måste ha med mig pjäxan isf för jag känner inte smärtan annars hur mkt jag än slår och försöker vrida benet på alla konstiga sätt, riktigt jobbigt det där haha!
Men ja man skulle kanske vara på säkra sidan och checka med en läkare.

Ska se om jag vågar :>

hmm, jag har aldrig landat fronflip än, men har försökt. och då underoterade jag också. fick sjukt ont i smalbenet och hade det ett tag sen gick det över.
Men du verkade ha ont på nåt annat ställe..
om du bara vilar så borde det gå över. I värsta fall, ta en alvedon.

oj, du hade ont på nåt annat settän jag.Jag hade bara ont i smalbenet som många skiåkre får. vart bara lite värre då jag landade som jag gjorde. så fort jag rörde mitt ben så dog jag i princip(nästan iaf).
Men hm. gå till en läkare, säkrast så.

är det nån sorts av benhinneinflammation då?

är de smalbenen som gör ont? dom vet jag kan göra förbannat ont när man underroterar frontflips! haha isåfall så är de bara söka på smalben, benhinne infammation, hårsäcksinflammation och ont i smalbenen här i forumet!

de kanske är en sån variant du åkt på?

fett segt hogizz:S
Jag röstar på att du ska gå till en duktig och seriös kotknäckar dude,
Då början han att masera hela foten och smalbenet och där de gör ont, åsså sedan knakar han nog till de om något är fuckat.
De e nog den ända lösningen om du ska kunna åka nästa helg.

Förom du väljer att gå till en läkare så kommer du att få vänta tills i sommar med att få hjälp...

Så skynna dig till en kotknäckar dude. Och börja dopa ipren elr pronaxen eller nogot inflamationshämmande nu DIIIRRRR.

hoppas de löser sig!

PEACCE:D

jeppenator sa:
är det nån sorts av benhinneinflammation då?

är de smalbenen som gör ont? dom vet jag kan göra förbannat ont när man underroterar frontflips! haha isåfall så är de bara söka på smalben, benhinne infammation, hårsäcksinflammation och ont i smalbenen här i forumet!

de kanske är en sån variant du åkt på?
Nädu den smärtan känner jag igen! :)
Smalbenet har jag inte ont alls i utan det är från fotknölen och lite på baksidan av benet.

Railson: Kotknäckare låter farligt, ska kika om någon stark snubbe vill knäcka i mina ben lite! ;)

käka några alvedon och smöra på benet med ca 1cm lager tigerbalsam då kmr du inte känna ett skit kan jag lova ;) !

Senast ändrad:
HAHah Ähhh skitsnakk!!
sånna dudes löser alla probss.;)
Om han maserar upp de och bryter lite så kommer du att vara hel till helgen ;)
Och i värsta fall... ta en alvedon! HAHAHa

Smörja in benet är svårt då jag inte riktigt vet vars smärtan är, går inte och pricka ut den så exakt. Är det bara och hoppas på det bästa att det läker alltså?

Hade exakt samma problem när jag gjorde frontflip!!
Det gör skitont att åka skidor, men om du stretchar som fan blir det bra.

tigerbalsam
strechta noga
läkare(?)
vila
massera
hålla benet/foten i rörlighet

de e några tips ialf.

krya pårej!

Högizz, jag under roterade en frontflip från ett tak, samma problem hade jag gjorde ont som fan, de 3 gångerna jag åkte skidor efteråt gjorde det asont men jag åkte på...
Men nu är benet bra igen, men gympa lärare sa att det skulle göra ont i 1-2 veckor och om man tog någon salva( minns inte vad den heter) så skulle det gå över snabbare !

smärtstillande for president. folk kommer tro att jag löjlar mej men jag brukar bita ihop och köra ändå. det brukar alltid lösa sej.

v-larsson sa:
smärtstillande for president. folk kommer tro att jag löjlar mej men jag brukar bita ihop och köra ändå. det brukar alltid lösa sej.
Om du kör smärtstillande biter du ju inte ihop klenis. Riktiga män kör utan har jag hört!

Ayttling, har inte kunnat gå på benet ens dom första dagarna :>
Men det tar sig, stretcha lönade sig verkar det som. Verkar som att jag kommer kunna åka till helgen!

En massa massa salvor + rakning av benet (ja det är ganska roligt hahah) + stretchning + vila = Lite mer åt success. Peppar peppar

hade typ exakt samma problem, jag vilade i en vecka tror jag sen gick det bra igen.. Det är nog en muskel som har fått sig en rejäl smäll!.

Tillbaka
Topp