Underställ.

lleberg

Ny medlem
Underställ.
Jag ska ta coh köpa mig ett nytt underställ, jag funderar vad som är att rekomendera. Skulle ett från mckinley för 420 kr bra? DÅ är det tröja och byxor, eller hur man nu säger.

Eller är det det dyra som regerar? så man måste lägga ut 1000 kr för at thålla sig torr?

MVH / tomas

Underställ.
Det funkar väl med ett McKinley, MEN: Om du har pengarna skulle jag rekomendera att köpa ett i Microfleece istället (vilket jag antar att McK stället inter är gjort av). Det transporterar fukten mycket bättre och när man använder det så ser man att svettdropparna har transporterats till utsidan och man är torr på insidan...Kanon.

Underställ.
jag kör me JofA underställ (till för hockey) o sen har man långkallinar o pola över + en möjlig tjocktröjja o sen e de bara dra på sej stället!

goodluck

Underställ.
Ett microfleece-underställ är ju mycket tjockare än det McKinley-kit som jag tror "llberg" snackar om, båda funkar närmast kroppen, men fleecen är varmare, sen finns det underställ som ser ut som det "vanliga" understället fast i t.ex. Merino-ull; lite varmare det med och rackarns bra.

Själv tycker jag det funkar bäst med "vanliga" långkallingar, dock i funktionsmaterial, inte bomull. på överkroppen är det ju så olika efter vad det är för temp ute: har man en tunn underställströja, en microfleecetröja och en vanlig flecce-tröja/jacka kan man kombinera så det funkar i alla väder =)

Underställ.
Jag har en teori, som inte är bevisad p något sätt! Det är att understället skall ju bara transportera fukt fr kroppen, och det gör mer eller mindre alla material UTOM bomull. Så jag är lite inne på att du kan köpa precis vad som helst som inte är bomull, bomull dödar.. Det som sen skiljer sig är kvalliten i sömmar osv där kan jag inte uttala mig. JAg kör med Craft och dom funkar fin fint, han oxå ett par everest dom funkar super dom men:)
Men som sagt detta är en teori... finns säkert dem som vet bättre..

S

PS. Till alla tjejer komihåg att bh:n inte heller får vara av bomull, en bomulls bh kyler utavbara h-e om den blir fuktig...

Underställ.
JAG HÅLLER MED sofia. Det är inte vktigt att lägga ut flera hundra på ett underställ. ta bara mamma eller pappas gammla helly hansen underställ från 70-talet eller klä dig i lager i alt förutom bomull... OM du nu inte kan bestämma dig alltså, och kanske vill spara lite pengar...

Underställ.
tja..

rekomenderar Craft och Blå Kläder´s lite finare/dyrare underställ dom e hur bra som helst!!
det är värt pengarna i längden.. eller rättare
sagt över en dag!!!

det är skillnad tro mig..

peace n out.

Underställ.
Craft är bra tycker jag, mjukt material-känns som bomull fast det inte är det. Dessutom skaver det inte alls till skillnad fran det HH som jag hade förra aret.

Underställ.
Köp ett dyrt underställ som luktar skit efter 2 dagar och lev med det resten av veckan, eller köp 3 billiga och byt när de luktar för jävligt. Har både craft och everest, och har inte märkt ngn skillnad. Jag hade satsat på betydligt billigare än 420 spänn!

Tillbaka
Topp