Undrar hur många välja skidor trådar det kommer dyka upp denna höst.

fredric84

Ny medlem
Blir lite jobbigt med alla dessa trådar
Många skulle nog klara sig med att söka i forumet.
Vet att jag inte måste läsa dem men likt förbannat klickar jag på dem.

Kanskje en "sticky" som kan fungere som mal for hvordan man spør kan luke bort en del av de trådene som føles "jobbiga"?

Men ellers, så ille er det vel ikke.

Om alla Söker försvinner Funktionen av ett forum.

Vad är det som är så jobbigt? ingen har bett dig att läsa dem eller hur? om man inte vill läsa något, då läser man det inte. Sluta hata

Tycker att så länge man som TS tänker på några saker, så är det bara bra med många trådar.
Bl.a. man väljer en relevant rubrik, så personer med ungefär samma funderingar får lättare att själv hitta info. Dvs. inte "Nys skidor - hjälp!"
Att man använder sig av mallen:
"MALL: Vilka skidor ska jag köpa?
Om du vill ha köpråd så ska du ha med denna information i din tråd:
- Nuvarande skidor:
- Vikt:
- Längd:
- Åkstil:
- Erfarenhet:"

Sen är det ju bra om man kommer med en liten recension, när man väl har köpt ett par skidor.
Tycker att separata trådar ger en mycket bättre överblick än en samlingstråd.

För att få det att fungera med samlingstråd, så tror jag att det skulle krävas rätt många samlingstrådar. Gärna med en standard för utformning.
Ex:
*80/20 pist/puder - Norden
*20/60/20 pist/puder/park - Alperna
Vilket skulle kräva en del arbete av någon manad, men det skulle kunna bli riktigt bra.

SiSt sa:
Kanskje en "sticky" som kan fungere som mal for hvordan man spør kan luke bort en del av de trådene som føles "jobbiga"?

Men ellers, så ille er det vel ikke.
Finns en redan :)

Jag gillar att det är mkt trådar om skidor

Helt rätt! Halva grejen med Freeride är ju att man kan få personlig hjälp där man kan bolla idéer och tankar kring skidvalet direkt med de som kan mer om de modellerna man funderar kring. Om man bara körde ett fåtal samlingstrådar skulle ju den poängen försvinna helt.

Sen att många är lata och ställer frågan på ett lite slarvigt sätt och därmed skapar osämja när alla bråkar om hur kass frågan är. Men faktiskt så tycker jag att man faktiskt bör lägga lite tid och faktiskt analysera hur ens egna tankar går innan man frågar vad man bör köpa.

Haellgren sa:
Om alla Söker försvinner Funktionen av ett forum.
Det beror väl på hur man definierar funktion?
Jag har sagt det förr; det går nästan inte att hjälpa till i dessa "vilka skidor skall jag ha" ifall inte TS redan har en väldigt klar uppfattning vad de är ute efter och har testat runt, hur mycket man än önskar hjälpa till.
https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=88002 hur hjälper man denna?
De riktigt störande trådarna är ju helt emot reglerna på detta forum (och all form av normal etikett, förnuft osv) och är typiskt skapade under samma dag som personen blev medlem. Så hur det kan vara "hata" att påtala regelbrott och idioti går förbi mig fullständigt.

Jag önskade en kortare karantänsperiod tidigare, det har fortfarande inte införts. Nya medlemmar läser uppenbarligen inte igenom reglerna innan de skapar nya trådar ännu iaf.

Tillbaka
Topp