UnInc, Raven eller Shaun White?

radioleg

Ny medlem
Eftersom jag har ett tillgodokvitto på Team sportia (efter att den senaste brädan sprack) så måste jag välja mellan burton å salomon. Kollade in burtons brädor nu å hittar tre som intresserar. Uninc, Shaun white å Raven.

Det tråkiga med uninc är att den e så ful, till motsats mot Shaun White, som e sjukt snygg. Det e ungefär allt jag vet om dom.

Är det någon som har lite tips om vilken man ska ta. Kollade även Salomon men sidan sög å brädorna var fula. Men om ni tycker jag borde köpa en sån så säg varför.

Shaun, Raven har vanlig backstance Uninc har centrerad.
Raven är väl för lite lättare killar?
Tror du ska satsa på en Shaun White bräda utan att veta hur du ska använda den. Men du har väl tänkt hänga lite i parken och köra normalt utanför. Annars ligger dom i nästan samma prisklass och är väl i det närmsta likadana förutom ett par detaljer som skiljer dem åt.

Sen håller jag med dig om grafiken på U brädan. Även om det skulle vara jordens bästa bräda skulle jag aldrig våga visa mig i backen med den otroligt fula designen. Annat än i sandlådan då förstås. Tror att man fick hink och spade till den när man beställde på nätet. =)

Ok. så unIncen är alltså jordens bästa och fulaste bräda. gah, inte lätt å välja.

jag är en ganska lätt kille, 174cm 64kg(naken), så då kanske raven skulle passa. dock är jag tveksam till om jag vill ha backstance eller inte. min förra bräda hade det å den gillade jag inte alls. men det var mest för att den var alldeles för stel.

Förressten, blankrad: menar du att jag INTE ska satsa på shaun white om jag inte vet hur jag ska använda den?

Kanske får bli en unInc 152 eller 154 å sen spraya över framsidan med typ svart. är det ingen som har något å säga om salomonbrädorna?

UnInc! så jävla snygga... grymt sköna (har kört 156 o 58)
tyvärr tror jag det blir svårt för din team sportia butik att fixa en sådan åt dig. vad jag vet är ingen team sportia butik "coalition store".

Men satsa på en UnInc!

vad gäller salomon så är era brädorna grymma och kör du mycket park osv satsa på benedek era.

Pis

Jag har inte kört på någon av dessa brädor bara hört vad kompisar sagt. Och dom tycker Shaun White brädan är bästa köpet. Dessutom är ju grafiken asgrym!

Jag menade bara att grafiken sög fetballe!

Vad sa säljaren? Annars gå ner på typ OneOff och fråga någon som verkligen vet sina brädor.. Kanske är för mycket sportsockor och innebandystickor på Teamsportia.

teamsportia lurade på mig en skitbräda som gick sönder när jag var i chamonix så nu får dom ta å ge mig vad jag vill ha. en unInc!

öh, inget. hängde upp mig på något, tolkade dig fel, skitsamma. har lite mycket å göra samtidigt just nu, försöker fylla i a-kassepapprena, vilket inte e det lättaste ;). tack för hjälpen iallafall

jag säger ju att jag tror att uninc är skitgo och att jag kanske ska köpa den. men att grafiken suger håller jag fast vid.

nej dom får inte sälja UnInc, tro mig jag jobbar på en team sportia.

Kunde bara fixa åt mig själv som personal ;)

Dra inte alla t.s butiker över samma kam då jag lovar dig att om du kommer till t.s i strömstad så kan jag lika mycket om brädor som killarna på oneoff.

lycka till mannen

PIIS

=)

Har inte distributören för Burton kursat? Hur blir det med tillgången på brädorna då? Eller lyckas DEL PUPAS att leverera ändå? Eller är det samma ägare som tidigare, bara en skattefint?

P.S

Rent generellt så brukar det vara lika upplyftande och lärorikt att att köpa snowboard saker på Team Sportia som att fråga den lokala konsum gubben om steroapparater..

Strömstad kanske kickar ass, vad vet jag...

Megascene kursade för ett tag sedan, Del Pupas tog över och styr det fint med leveranser från europalagret i Innsbruck osv.

Tro det blir bra.

Team Sportia generellt kanske inte är höjdare på snowboardförsäljning men det är dom i strömstad a.k.a jag ;9

PIIS

VAr inne på top12 i malmö idag och fick en hel del info. Som det e nue jag hetast på en shaun white 155. den borde väl teamsportia kunna ta hem, eller?
vad menas med att brädan är en blandning av pipe å CUSTOM?? är det någon som vet nåt om denna bräda?

Personligen så gillar jag inte burtons brädor tycker kvaliten är bristande och styvheten saknas.Tycker burton är grymt överskattat.

salomon eller burton?
beror ju helt på vad du är för åkare?vill du va dope och ball i liftkön välj burton eller tycker du om att åka på sköna brädor?välj salomon.Men du verkar ju kolla mer på grafiken när du väljer bräda istället för att kolla mått och flex.För mig så är det viktigast hur brädan är att åka på.

Så om valet stod mellan burton och salomon för mig så skulle valet va väldigt enkelt. Salomon helt klart.

kan rekommendera nån av salomons brädor i era serien dom är grymt bra. Kör själv på en era från förra året nu som är grymt trevlig det bästa jag åkt på helt klart.Gillar du stora skär och fart så kan jag även rekommendera en fastback som jag kört på nu i 2 säsonger med.Har några polare som kör på prospect och är grymt nöjda med den. Ser även fram emot att testa link och dom nya era modellerna i vinter.

Salomon är ju ett skidmärke som gör sjukt bra brädor. Men är du dope så är ju inte salomon värt att tänka på.men är du ute efter att ha skoj i snön så kanske du bör tänka över att börja köra salomon.

ta dig nått brädtest innan du köper bräda så blir nog valet enklare.

men om du är ute efter grafik så kanske en sims fader kan va nått för dig..lätt en av dom ballaste grafik i vinter

fridens liljor!

Salomon helt klart!
Mycket bättre brädor. Burton är mkt pengar för ingenting enl mig.
Salomons gamla 450 var en riktig pärla, efter den har jag bara testat tjejbrädor som Ivy, men jag har hört att även de nya dyrare mmodellerna ska var riktigt bra.
Vill du ha en stabil bräda, med bra flex, bra skär och riktigt rolig att åka på och som dessutom håller så köp för f_n inte en burton utan en salomon..
Å du tycker du att designen är allt, så tänk om, det finns ju "snygga" warp brädor också...

slopa alla j*vla skidmärken ffs om du inte e skidåkare! ska du ha nån av dom brädorna du nämnde så ta en uninc. Som tidigare nämnt lär dom inte kunna ta in den till dej iome att dom inte e coalition-butik! "custom" e en annan modell hos burton, grymmt bra. har haft 2st! vill du veta mer om burtons brädor så kolla deras egna forum/community på www.burton.com

fred ut!

btw... hur fan kan ni säga att uninc-serien e ful?!

Om vi diskuterar bästa brädorna av Salomon o Burton kan väl sägas att i Transworlds brädtest förra året hade Burton två brädor m på topp-tio listan....

Fast då körde de ju på blanks så grafiken syns ju inte...

Kan hålla m om att kvalitén är skiftande men å andra sidan har det aldrig strulat m reklamationer för mig!

sant . d där ang reklamationer tåls sägas igen . under ett par säsonger så har ett gäng boots, brädor samt bindningar kastats in på personalen i innsbruck . aldrig vart några som helst problem att få nytt gear påmomangen . bristande kvalitet säger sig självt men d kan tamefan designa brädor . då lägger jag inte mycket vikt på vilka färger skiten har utan om hur det ter sig när man väl e på väg ner ...... all creds till uninc grafiken btw !

jag skiter i å vara "dope" å kan lika väl tänka mig å köpa salomon som burton. visst e det viktigt att veta hur brädan e att åka på men om man inte har så stor koll på alla siffror å så där så blir det svårt. skit samma, köper nog en salomon.

köper du en burton un.inc så kommer du garanterat att bli nöjd. skit i att kolla ner eller klottra ner den med egendesignat mönster ;P

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp