usa/canada onlinebutik

masken

Ny medlem
usa/canada onlinebutik
tjenna, jag skall till canada i vinter men undrar om någon här känner till nån bra butik i usa/canada som även säljer över nätet. eftersom usa o canada är en frihandelszon som eu så kan man utnyttja den låga dollarn till max genom att beställa grejer från usa till sitt boende i canada.

alltså nån som har nåt bra tips i bakfickan att bjuda på?!

usa/canada onlinebutik
kolla på www.shopping.com. som pricerunner ungefär. cnet.com e nåt liknande. har samma funderingar som dig o har kollat runt på shopping.com o d finns cash att spara in,big time.

usa/canada onlinebutik
Tjena prova att kolla på mec.com. Det är en butik som ligger i Calgary som har allt man behöver. Om du har vägarna förbi är det klart värt ett besök.
Mvh Anders.....

usa/canada onlinebutik
Om inte jag minns fel så är Kanada$ bunden till US$ vilket i sin tur borde betyda att det är lika billigt i Kanada... eller?
...Tydligen inte, glöm det.

usa/canada onlinebutik
Kanadadollarn är inte bunden till USD. Har en kanadensare här i Chicago som är grymt nöjd med att CAD:en står högre mot USD än på typ 10 år...

usa/canada onlinebutik
Frågan om frihandelszon bör nog kollas upp ytterligare. Glöm inte att om du köper saker från USA till Canada så tillkommer vissa punktskatter i den kanadensiska tullen. Förvisso inte alltför höga men bör uppmärksammas, om jag inte minns fel hamnade jag på ca 8% av totalpriset när jag säsongade i Whistler. Mountain Equipment Co-op (www.mec.ca) som några tipsar om är ett bra alternativ eftersom butikskedjan är ett kooperativ med låga vinstmål. Finns dessutom centralt i Vancouver, dock inga alpina skidor. Kolla annars www.backcountrystore.com, USA-baserad. Lycka till! //JV

Tillbaka
Topp