Utan utrustning i Japan?

romell

Medlem
Utan utrustning i Japan?
Hej skidvänner!
Är för tillfället och dyker på en liten ö utanför Borneo men som vanligt vid den här tiden på året börjar skidabstinensen göra sig påmind trots detta! Därför börjar jag fundera lite på att ta ett plan till Japan, troligtvis Niseko, i början på februari och då uppstår lite frågor med tanke på att jag inte har mycket mer en ett par badbyxor och några t-shirts här just nu. Därför saknar jag både skidutrustning, skidkläder, tranciever mm.

Är det någon här som har rest till Japan på detta sätt förut (backpacker Sydostasien)?
Finns det möjlighet att hyra "hela kitet" på plats?
Några spontana tankar kring detta?

Med vänlig hälsning,
Anton

Utan utrustning i Japan?
jag tror tyvär du går bet på underställ, skidkläder och goggels. Allt annat går att hyra precis som på alla andra skidorter. jag har aldrig sett i Niseko att du kan hyra kläder och då är ändå Australiensarna fantastiskt värdelösa på att ha med sig adekvata kläder. En hoodie istället för en vanlig tröja brukar vara deras sätt att vinterklä sig :)

Senast ändrad:
Utan utrustning i Japan?
Låter rimligt! Men jag har en regnjacka med mig som kan användas i värsta fall med tjock tröja under och underställ kan jag lösa! Tack för svaren :)

Utan utrustning i Japan?
Uppskattas
@foppan :)
Ska försöka få bl.a. goggles och underställ hitskickat med post så förhoppningsvis löser det sig men är toppen att ha som reservplan. Kanske möts upp i pudret då!

Snödjup

Tillbaka
Topp